Alla inlägg under maj 2009

Av Tin - 14 maj 2009 06:15


Vi kom hem sent från Villarosa i går kväll och visst är Lisa med valpar!!! Den förra kullen fick hon sex och jag skulle tro att det blir samma antal även denna gång.

Det kändes inte som hon var "packad" med valpar men som sagt...hon har lång rygg så det återstå att se.


Som vanligt är "Villarosa" så gästvänliga...


Chris grillade kanongoda biffar...



...med sötpotatis och sallad, MUMS VAD GOTT!!!


Den uppvärmda poolen såg väldigt frestande ut men lite för kallt i luften... Det får bli ett dopp nästa gång...



På sommaren blommar här massor med blommor runt poolen. Visst blir man lite avundsjuk när man ser denna bild?


Blomma ja, det hade vi med oss till Kickie...



....En svart båt med vita blommor och en vit buskros att plantera i trädgården.

Hon har tillfrisknat väl fast lite trött och det är ju inte så konstigt.


Tack Kickie och Chris för god mat och trevlig kväll!

Av Tin - 13 maj 2009 23:25


Hemma från Villarosa och klockan är sent. Jag får berätta i morgon hur det gick. Måste sova nu för klockan ringer tidigt i morgon....det är något som kallas för arbetsdag.....


God Natt!

Av Tin - 13 maj 2009 16:43


Vilken ljuvlig eftermiddag vi haft.....jag måste visa bilder!! Men jisses ska måste ladda ner fler bilder och ladda telefonen....nu blev det jobbigt ha ha....


Men nu hinner jag inte....måste slänga mig i duschen så skitig som jag är. Vi ska ju till Villarosa och vår goa vänner där. Presenten har vi köpt jajamen....jag får visa sedan.


Vi skulle grilla hamburgare....ja ja tackar jag! Det ska verkligen smaka bra....kom på att jag ätit lite dåligt i dag...och de var inte bra.....vilken slarver jag är *muttrar*

Men jag har haft så kul ute idag...har liksom inte haft

tid...måste bättra mig...det är aldrig försent att bättra sig...därför väntar jag ett tag till!!!


Jag kommer tillbaka senare...med bild och text och frågan är.....Är Lisa med valpar! Vi har snart svaret.

Av Tin - 13 maj 2009 12:06


Vad vore trädgårdsarbete utan fika? Det är en självklarhet att få sätta sig ner och ta en kopp kaffe och beundra sitt verk.


Jag kunde inte låta bli att åka till Möllans och köpa en kanelbulle och en syltkaka för i min frys är det tomt på bakverk. Lite bullar kunde jag baka en dag kanske...hmmm

Det är alltid gott att ha.


Lisa och Harry har varit med mig och skurat och de får vara inne och sova nu för här ska oljas altangolv och där vill jag inte ha några tassar!


Av Tin - 13 maj 2009 11:59


En del väggar blir så skitiga över vintern och särskilt denna...



...Men nu är den ren! Jag har skurat den med grön såpa och skiten bara rinner av.

Bakom denna dörren är vedboden och mitt trädgårdsland.


Av Tin - 13 maj 2009 09:23


Vilken underbart solig morgon och jag är ledig och ska bara äta lite frukost. Sedan blir det en utedag i trädgården. Undra vad jag ska börja med i dag...hmmmm

*sniffar*...bada Harry!!! Nu luktar han räv igen....Harry då!... att du alltid ska hitta "rävpinket".

Jag tror jag snart väljer bort "skogspartiet" från morgonrundan.


I kväll ska vi till Villarosa och Kickie ska palpera Lisa och se om det är några små valpar i magen....spännande!!!


Ska köpa kickie "något vackert" det är hon värd, verkligen! Hon har gått igenom en del svårigheter som dess bättre hade en lycklig utgång.



Ha det gott!

Av Tin - 12 maj 2009 23:08


Det ska bli riktigt skönt att krypa ner mellan lakanen.

Jag är mer än nöjd med min lediga dag och i morgon kommer nästa :)

Vi börjar morgonen som vanligt, hundarna och jag med en morgonrunda.

Det är en bra början att få igång kroppen på ett skonsamt sätt.


God natt och tack för i dag!



Av Tin - 12 maj 2009 21:38


Så här kan man göra om man har hund...



...Dela av fram och baksida och ha lite bättre koll på de små liven. Sedan tycker jag det är snyggt att dela av trädgården i olika rum.

Busken till vänster i bild ser inte mycket ut nu men när den blommar...oj, oj, oj!!!



...då är Paradisbusken den mest blommande busken. Hela busken täcks med små rosa blommor och är ett måste i varje trädgård. Den är också lättodlad och det är ju tacksamt.


Min granne är en väldigt duktig smed. Han är pensionär och blir glad om han får uppdrag att smida och han har gjort denna pergola till oss...



Jag är jätteglad för denna!



Men jag förstår inte varför vi satte den på gaveln där ingen ser den. Man gör sina misstag men som tur är går det att rätta till ;)

Nu ska vi flytta den till vår baksida och jag har sett rostiga lyktor i blomsterhandeln som kommer att passa till den perfekt. Synd att det redan är mörkt ute....jag vill bara vara ute och förvekliga mina drömmar.

Ovido - Quiz & Flashcards