Direktlänk till inlägg 3 september 2008

"Vampyrerna" bröt min förtrollade dag

Av Tin - 3 september 2008 21:35



Min egen "ta hand om mig själv dag" började med lätt regn som snabbt övergick till soligt och fint väder.

Mina hundar, Harry och Lisa, har varit ute med mig på långa promender, så frisk luft har jag fått. Tack snälla för att ni rastat mig ordentligt.

Jag har också tagit hand om mig och gjort sådant som man inte hinner i vardagen. Vad sägs om en ansiktsbehandling?

Det gör man lätt själv och ansiktet känns så lent och framför allt rent efteråt.

Fötterna fick också sitt. De arma fötterna som ser hemska ut efter sommaren. De fick ett fotbad i vanlig grön såpa. Sedan filade och smörjde in dem. Kan du förstå hur skönt det känns efter den behandlingen? Jag springer som på lätta moln. Efter "ta hand om kroppenbehandlingen" satte jag mig och läste en bok.

En sådan här dag behöver jag ha ofta, du med, att stressa av och känna att man landar.

När "vampyrerna" kom hem var förtrollningen bruten och allt som vanligt igen.

Ja, jag har en grej kvar. Jag har bäddat rent i våra sängar. Där ska jag krypa ner om en stund. Lakan som hängt ute doftar underbart! Jag kommer att sova gott!


                  Visst ser det skönt ut!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards