Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Sådan herre sådan hund

Av Tin - 20 mars 2009 22:47


Är det sanning att man liknar sin hund och att man omedvetet köper den ras som liknar en själv.


Vad säger ni?


Lisa och jag

 Jag och Harry


Jag har ett ostyrigt, självlockigt hår och det är lika för hundarna. Våra frisyrer kräver sin skötsel om vi ska se fina ut. Harry har mer vågor i sin päls och det kan jag också göra om jag dra ut lockarna.

 Mina ögon är stora och det har även Lisa och Harry. De har lång lugg för de stora ögonen medan jag täcker mina med glasögon (åldersförändring...suck!)


Är jag lik en wheaten terrier?


Nu är det väl snart dags att hoppa i säng. Jag tror det blir en tur till cafét i morgon för att köpa nybakade frallor till frukost....det är ju lördag i morgon och då ska det vara lite extra.


God natt!


 
 
Ammis

Ammis

21 mars 2009 06:40

Ha ha.. såg ett program om det där för ett tag sedan, det var tävling om vilka par som var mest lik varandra. Jag kan säga att du och dina vovvsingar hade lätt vunnit förstapris. Ni är lika söta allihopa ;0)
Ha en go helg.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

21 mars 2009 06:52

Denna är ju slående, det är klart du likanr din vovve!
Du blev jättefin i håret..

 
Kristina

Kristina

22 mars 2009 13:15

Utseendet stämmer på pricken, men wheaten terriens mentalitet då?? ;)
För er som inte vet så är en wheaten terrier:
Kärleksfull
Envis
Ännu mer envis
Pussglad
Grävare
Jagare
Katthatare
Påhittig
Lekfull
Ganska orädd
Hoppig
Snäll, iallafall mot tvåbenta
Aktiv
Glad
Mer envis
Lojal
Nyfiken
m.m
Jo, mentaliteten stämmer nog ganska bra den också!! *Fniss*
"Wheaten pussar"!!

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards