Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Nu är det "gottiga"slut!!!

Av Tin - 15 mars 2009 22:03


Var tiden går fort när man har det gott men nu börjar snart allvaret och en ny arbetsvecka.

Ni har väl packat ner lite mat att ha med i morgon? Man får inte slarva med maten och bara gå och köpa en kexchoklad, nej ordning och reda ska det vara....

Det gäller förstås att komma ihåg maten där den står i kylskåpet...det har min man liksom lite svårt för, ja då blir det att han sitter där och försöker bli mätt på en kexchoklad....men himmel vad tror han...vuxna karl!...stackarn.....


Packa gärna med en frukt eller två att ha som mellanmål...kläderna är bra att lägga fram redan i kväll så sparar du några minuter i morgonbitti och det är inte kul när man vill ha älskningtröjan som ligger i tvätten.


På tal om kläder ja....i kväll har det inte pratats om annat eller nja...kanske inte hela tiden men ganska mycket.

Dottern tar......studenten i år och som vanligt blir det stundetbal.

Vad vore en bal......på slottet om man inte få klä sig i en vacker......klänning!

Som vanligt......ska jag trolla fram den. Antingen köpa eller sy och hur svårt kan det vara att sy...hmmm...förmodligen väldigt mycket!


Sedan ska det vara skor, handväska, smycken.....det ser ut  som om jag behöver ett större trollspö!!!

Eller större plånbok kanske....det är lika bra att se verkligheten i vitögat!


Nej det här håller inte...att sitta här och skriva när jag borde hoppa i säng och sova. Det är bra om jag är utvilad i morgon när klockan ringer. Det bär sig inte att komma trött och utschasad när man varit ledig...hur ska jag förklara det?

 Utvilad, pigg och glá ska man vá!!!


Ha det gott!





 
 
Ingen bild

storasyster

16 mars 2009 05:37

Alltid gjort kläderana lägger jag på toa.
Blockat ner maten..nej nu måste jag åka ha en bra dag!

 
Kristina

Kristina

16 mars 2009 10:48

Tänk när mina tre ska ta studenten?? Jag måste nog vinna en miljon till dess!! ;)
Ha en trevlig dag, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

16 mars 2009 17:34

Att förbereda sig kvällen innan man ska till jobbet, det gör jag nästan alltid. Kan inte spring omkring o. irra på morgonen, nej då ska allt ligga framme, maten färdig, kaffebryggaren laddad o.s.v Visst kan jag glömma mat nån gång men det är skönt som du säger att ha ordning o. reda dagen innan.
Ha det gott o. lycka till med klänning o.d Gick igenom det förra året.....= fet plånbok.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

16 mars 2009 19:48

Vad kul det låter med bal. Mina tjejer ville inte vara med på nån bal, berodde kanske på att balen gick av stapeln vid jul i trean (Västerås). Så jag vet inte vad vi gick miste om, sparade en massa pengar kanske. Men deras studentfirande var superfint/Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

16 mars 2009 20:17

Hej och hå! Det här kan bli dyrt... Är det inte inne med second hand?! Nähä... inte när det gäller balkläder... Äh du får ta och sy ihop nått, det gjorde ju mössen!

http://singo.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

16 mars 2009 22:17

Vad roligt med alla planerna ni har framför er.
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards