Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Energin återvänder....

Av Tin - 11 mars 2009 22:00


I dag har jag minst sagt varit sysslolös. Hundarna har blivit kammade och fått klorna klippta. Det är så skönt att ha mitt hundrum och allt på plats vilket blir mycket enklare.

Jag inbillar mig att hundarna också tycker att det är kul att stå på klippbordet och ha utsikt över trädgården.

Det kan ju komma en katt gående över gräsmattan...


Så blev det en resa för att köpa sockar naturligtvis och när jag ändå var på hugget blev det ett par jeans också.


Jag var också tvungen att "titta in" i blomsteraffären där man har "plockat" fram påsken....redan!!! Det är väl några veckor kvar tills dess?

Jag gillar verkligen att vara här och känner hur glad jag blir och det bara kliar i fingrarna efter att gå och plocka ihop vad jag vill och göra min egen kreation och så här blev den....


Den blir fin att ställa på soffbordet.


Som vanligt gick min dotter och jag en kvällsrunda med hundarna men sedan gjorde vi något mycket ovanligt.

Vi tog en extra promenad, utan hundar, runt hela byn.

Det var en konstig känsla att inte hålla i ett koppel och stanna ibland för att hundarna ska kissa eller nosa.

Vi gick i rask takt, flera kilometer.


Ja sedan har jag hjälpt till med skolarbeten och kvällen har liksom försvunnit i dimman och det är snart läggdags.


Det är lite märkligt, har ni tänkt på det? Man kan vara ledig i några dagar och just när man känner att energin återvända och man börjar få lust till att göra så mycket....då är ledigheten slut. Det är lite lustigt....


Men det är inget att gråta över, nej då. Nu är det bara torsdag och fredag kvar och sedan är det ledig helg!!!


Ha det gott!

 
 
Kristina

Kristina

11 mars 2009 23:15

Hoppas din energi håller i sig till helgen, så att du kan hitta på något kul då.
Ska åka till dina krokar på tisdag. Jag ska till Kickie och klippa Sallie :) Hon ska bli fin till utställningen den 21 mars i Malmö.
Natti natti, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

12 mars 2009 18:08

Vilket fint arrangemang!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

12 mars 2009 20:05

Vilken härlig påskdekoration du fixat. Här blir det nog bara lite påskris i kruka på trappan./Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards