Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Var är mina sockar???

Av Tin - 11 mars 2009 12:47


Hur långt ner jag ändå grävde i min byrålåda hittade jag inga sockar...som var hela. Ja men detta är inte klokt!

Jo ett par hittade jag till slut....rosa med några turkosa blommor, väldigt snygga ha ha....vem katten har köpt dem?......hmmmm....

Ja ja, i dag har jag inget annat val än att ha dessa på mig. Jag säger bara det, vilken tur att jag är ledig ;)


Sockarna i vårt hus lever ett eget liv! De kommer i från varandra och går även och lägger sig i någon annans låda.

Sockarnas värsta "monster" är nog tvättmaskinen, för den äter dem och det har gjort att jag har en .....

...korg full med omaka strupor med hopp om att makan eller maken dyker upp vilket sällan händer. Den "skiljsmässan" är oftast bestående!

Men det är ju synd att slänga sockan!


Nu blir alla våra omaka sockar och sockar med hål i, leksaker till hundarna. Billigt och bra! En godbit i sockan så har de att göra en stund.


Nu ska förrådet av sockar fyllas på! Det är bara att fixa det med en gång. Oj då, Lisa och Harry väntar redan vid dörren ha ha... Åka bil! ja se, det är skit skoj!


 
 
Ingen bild

storasyster

11 mars 2009 16:52

Precis så säger min man maskinen äter sockar...just nu har jag hela sockar X i taket! Komihåg våran jack tin var han tyckte om att åka bil..smet han ut så startade pappa bilen då kom han direkt. Då fick han åka en runda.

 
Lena

Lena

11 mars 2009 17:04

Ha,ha!
Precis som här hemma!
En hel korg med ensamma strumpor finns här också ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

11 mars 2009 18:30

Har löst det där problemet med att bara köpa svarta strumpor... både till mig och gubben. När en går sönder, sparar man den andra. Snart har en annan gått sönder och dom två hela blir ett nytt par!!! *känner mig fiffig*

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

11 mars 2009 18:36

Tvättmaskinsmonstret finn även här på Ön

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Eva me resten av flocken :0)

Eva me resten av flocken :0)

11 mars 2009 21:19

Ojjj så mkt jag hade att "läsa-igen" :0) har inte riktigt funnits ork till att stega ut i bloggvärlden ;0) Men nu ser jag iallafall att du verkar ha det rätt bra :0) Trots de ständiga tvättmaskinsmonstrets förtretliga tjuvande av sockar! MEN.... viffarna blir glada! *undrar-om-dom-gjort-en-komplott-tvättmaskinen-och-hundarna*...? ;0) sköt om dej å kramiz

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

11 mars 2009 22:08

Vilken underbar korg för ensamma strumpor!

http://husprojektet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards