Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Blickfång i trädgården

Av Tin - 6 mars 2009 23:14


Här vaktar vi....



Hela vår trädgård är inhägnad för att Lisa och Harry ska kunna leka och busa fritt. Här är porten till vår trädgård.



Nyfikne Harry blir jätteglad när det kommer besök.


Jag vill ha saker i trädgården som "fångar" ögat...



Fågelbad i betong som jag gjort av rabarberblad


De är också fina utan vatten....



....här tillsammans med Kärleksört


Ett annat fågelbad....



Varför inte ett par rostiga nycklar....


Rosenflockel lockar till sig massor av fjärilar



I vår trädgård skall både barn och hundar kunna röra sig...

 ...fiskarna i dammen är också ett blickfång


Sten och växter är så fint tillsammans!


Det är bara fantasin som sätter gränser


Rosor och murgröna i mosskorg. I bakgrunden klättrar

en Pipranka.


Smällspirea har en vacker färg. Närmst staketet

en Honungsros som doftar ljuvligt.


Honungsrosen är en riktig klättrare....



Smällspirea i närbild...



Ett litet axplock av bilder från vår trädgård. En trädgård som vi hela tiden förändrar för vi hitta på nya projekt.


 
 
Ingen bild

storasyster

7 mars 2009 07:15

Härliga sommarbilder att titta på. Vädret denna helgen blir grå ush!ush! Jag som är en sådan vädermänniska som man bruka säga. Man får göra det bästa av det.. våren är på gång härligt!
Ha det bra!

 
Kristina

Kristina

7 mars 2009 10:15

Din trädgård verkar så mysig. Jag gillar när det finns saker som fångar ögat. Halv 10, när Let´s Dance första akt är slut, så brukar jag slå över till 1:an eller 2:an för där börjar ett program som heter Engelska trädgårdar. Det handlar om personer som vill vara med i Gula Boken. Tror det var sista programet igår, tyvärr. Iallafall så har det varit väldigt mysiga trädgårdar. Fantasifulla och fulla med växter. Ibland sådana här små trädgårdar mitt inne i städerna och de är riktiga oaser och fulla med "saker som fångar ögat".
Ha en bra jobbhelg, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

7 mars 2009 19:00

Förstår att du längtar ut å påta i trädgården!

http://singo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards