Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Nu får det vara nog!

Av Tin - 2 mars 2009 19:20


I dag har det regnat mest hela dagen....


 ...Det kunde vara ett stilla vårregn men det är kallt och ruggigt!!! Usch och fy!!! säger jag bara...


Så kom jag till chefen för ett lönesamtal, vilket inte är bra en mulen och regning dag. Hur generös är chefen då på en skala?


Hon hade tänt ljuset på bordet för att göra det lite mysigt på sitt kontor och säkert för att jag skulle komma ;)

 Vi sätter oss ner och då får jag se hur ljuset släcks av sig själv. Den gråaktiga röken som det blir när ett ljus släck, spred sig som en liten smal slinga rakt upp och försvann.

Det där bådade inte gott! Vill det säga att min löneökning också ska gå upp i rök?


Naturligt vis inte!!! Eftersom jag var sista av mina kollegor att ha lönesamtal hade chefen varit snål och hållt igen på utdelningen så jag fick "rubbet" som kvar kvar. Nja, så var det kanske inte men en krona eller två blir det nog i löneökning....

Kan fundera på vad jag ska göra med alla pengarna....hmmm...


Nu måste jag bara gå på en bloggpromenad! Då behöver jag varken paraply eller gummistövlar....Tack och Lov!




 
 
lies and fantasies

lies and fantasies

2 mars 2009 19:48

Hej, du har väl inte missat GratisMode.se
http://www.gratismode.se/?c=4678

Det är en gratis sida där du samlar poäng för att få presentkort från massa olika affärer (ca 60 stycken och inte bara klädesaffärer). Det funkar verkligen och det är super enkelt!

Om du vill att jag ska länka till din blogg så skicka en kommentar till mig med det användarnamn du valt på gratismode samt din bloggadress :)
Lycka till!

http://www.metrobloggen.se/liesandfantasies

 
Inger

Inger

2 mars 2009 21:27

Här har det snöat lätt hela dagen så jag skulle jubla om det kom en regnskur. Grattis till påfyllningen i lönekuvertet. Vi har också haft lönesamtal men jag har inte fått reda på höjningen än men några kr blir det väl./Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

2 mars 2009 21:35

Här snöar det igen!
Blir galen på all snö!
Nu vill jag ha vår!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards