Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Varning! Det här handlar bara om HUND!

Av Tin - 1 mars 2009 15:47


I dag har jag "pysslat" med mina hundar, Harry och Lisa.

Vi går ju här och väntar på att hon ska börja löpa, men nej då, hon dröjer. Tanken är att hon ska paras vid nästa löp.


I går när vi kom hem från affären...hundarna hade varit hemma och kom naturligtvis och mötte oss för att se vad vi handlat. Handlat, hade vi verkligen gjort, flera kassar bars in i köket.


 Då får jag se en bloddroppe på golvet...och en till....och en till! Vad bra!!! nu är löpet igång...trodde jag medan jag torkade upp. Men det blev inte mer än så...konstigt? Då ser jag att påsen med köttvaror läcker lite, aha...det var bara köttsaft! Jag som blev så glad, för jag tänkte, äntligen!!! Så lurad jag blev!


Både Harry och Lisa är.......klippta

och fina, enligt mig. Det är ju inte så lätt att klippa men jag tror på att våga och att övning ger färdighet!

Båda hundarna har fortfarande lugg och skägg som en wheaten ska ha!!! Där "slant" jag inte med saxen!


Har man hund har man också en massa...

...hundben liggande överallt. Hundarna älskar sina ben och jag köper gärna färska märgben till dem. Men jag har sagt åt dem att hålla lite ordning på dem. Det är inte så trevligt att trampa på dem.


I bland tar de med sig dem ut för att "hålla lite ordning på dem" själva...

Ja ja....på deras vis....

...kan fundera på hur många jag hittar när jag börjar vårstäda i rabatterna....hmmm... en hel del, förmodar jag.


Jag har sett så många snygga lådor med text.....


....undra om jag kan snickra ihop en sådan och skriva Hundben på lådan.

Det kunde väl vara trevligt eller hur? Fast det lär väl bli jag som får lägga tillbaka dem i lådan igen. Nej varför det? Hundar kan man ju lära....


Denna vårlika dag har snart blivit kvällen och jag har i stort sätt bara som sagt var, pysslat med mina fyrbenta och det är väl gott nog. Det känns faktiskt väldigt skönt när det är gjort.



 
 
Singo

Singo

1 mars 2009 16:22

Spännande! Så ni ska få tillökning i familjen såsmåningom!

http://singo.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

1 mars 2009 16:38

Spännande med valpar framöver ; )))

Ha en skön söndagskväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

1 mars 2009 19:47

Oh vad roligt att ni ska para vovvarna, det är ju så mysigt med valpkullar.
Är det första kullen?

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards