Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Njuta av solen...

Av Tin - 23 april 2009 17:32


Har haft en bra och alldeles vanlig dag på jobbet. Det är inte så lätt att liva......upp stället när ingen av dem som bor där orkar längre. Men en stund i solen, det orkar många och det är gott bara det.


Många tror att de som bor på ett äldreboende aldrig får gå ut men det kan jag säga...får de verkligen hos oss!!!


Hela veckan har varit utedagar med promenader eller bara sitta och njuta på altanen. Lite längre fram så är det många som vill sitta ute hela dagarna och om ni visste vad solbruna de blir!!!

Men sådant "må gott på äldreboende" kommer aldrig fram i pressen, nej då....det är inget kul att skriva om. Sådana rubriker läser man aldrig på löpsedlarna.


    















 
 
Ammis

Ammis

23 april 2009 19:16

Skönt att du talar om här hur det är! Min Jens har jobbat inom äldrevården och där fick dom också gå ut mkt, men visst var det vissa i personalen som var stöniga o. inte ville att det skulle vara besvärligt....
Ha en bra solig dag.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

23 april 2009 21:33

Visst är det underbart med sol o värme ; ))
Härligt att ni tar er tid att gå ut med era gamlingar ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards