Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Jag är inte vän med fästingar!

Av Tin - 15 april 2009 23:02

Då var det som vanligt sena kvällen igen men jag är inte så särdeles trött. När klockan är mycket och då ska man lägga sig!!!

Jag vågar knappt säga det....men jag är ledig i morgon också. Ni tror väl aldrig att jag jobbar...men jo då! Fast inte i morgon och i morgon ska jag nog bada Harry. Det kan han behöva...


Har plockat två fästingar på Lisa i kväll...otäcka djur!!!

Då har de små odjuren också vaknat efter vintern och de lär väl inte vara färre för de flesta har väl överlevt "suck".


Tack för alla besök idag!


Kram

Tin


 
 
janet65

janet65

16 april 2009 00:55

JA DOM ÄR GÖRÄCKLIGA FÄSTINGARNA TÄNK EN GÅNG NÄR VI HADE HUND OCH HON HADE SLÄPAT UPP EN SÅN I SÄNGEN FYAAAAAAAAA TUR VI SÅG DET MEN DEN NATTEN SOV JAG I SOFFAN. KRAM

http://janet65.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

16 april 2009 07:05

Hej vännen.Vad skönt med en dag till att få vara ledig och gotta dig på."ler" du tänkte fråga dig om hur ert avtal ser ut som ni har på Lisa.att jag frågar beror ju på att jag söker kunskap inför min kommande kennel.Så det är inte av ren nyfikenhet. Ex på vad står kenneln för och vad står du för?Hunden ska ju göra en del undersökningar innan avel,vem betalar dom?.Den ska ju vara försäkra helst med en avelförsäkring vem av er får den kostnaden?.Hur många kullar får hon?Till sist behövde du betala något för hunden? Hoppas du har lust att dela med dig av dina erfarenheter. Vill du inte svara på bloggen kan du skriva till min mail.synnovefahlstrom@hotmail.com

Kram Synne

http://olmikhus.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

16 april 2009 10:15

Jäkla små kryp!! :(( Dom är vidriga!!
Jag badar ju Sallie med PROB schampo och det är kanon bra. Det gör att fästingarna inte gillar henne. Ska vi vara ute mycket eller resa iväg med husbilen så tar jag ibland och droppar henne också med Frontline. Jag använder inte halsband längre, gjorde det på Milou, för det innehåller så fruktansvärt mycket gift och Sallie sover ju i våra sängar. Än har jag inte sett någon fästing på henne men jag förstår att de har vaknat. Peppar, peppar, ta i trä!! ;)

Ha en skön ledig dag, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

16 april 2009 19:22

Hej!
Förra sommaren hittade jag en på Saga(katten) och fy vad äckligt det var. Annars så är de inte så vanliga här uppe, men kommer allt mer./Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

17 april 2009 15:49

Köp Nature Line Bio Band och sätt på vovvarna, det är halsband med naturliga oljor och de funkar kanon..

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards