Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Min framsida...

Av Tin - 31 mars 2009 20:15


I kväll var det ljust hela kvällsrundan med hundarna. Det är inte så dumt att ställa om klockan i alla fall.

Lisa och Harry slocknade direkt när vi kom hem och det är inte utan att jag också är trött. Massor av frisk luft tröttar, fast det är en behaglig trötthet.


Morgondagen ska bjuda på ännu varmare väder och jag är bara så glad att jag är ledig i morgon också.

Då blir det framsidan av trädgården som ska vårstädas, väldigt avstressande att klippa, rensa och då och då sätta sig ner med en kopp kaffe och beundrar sitt verk.

Jag har inte så många bilder från förra sommaren men jag ska visa lite i alla fall

Framsidan har tre "rum", altan, gräsmatta med rabatter och en innegård.


 Stenpartiet



Vattenspel där jag vårstädat i dag finns i innegården


Framför altanen växer smällspirea, honungsros och lavendel



Rabatt med rosenflockel längs hela staketet till infarten



Här vid staket växer rosenflockel men här blommar de inte än för de ska växa sig högre. Jag har planterat vita klängrosor i mellan plantorna



 Rosrabatt med blandade sorter och lavendel naturligtvis och kantnepeta, en kantväxt som blommar hela sommaren.


Mitt i denna rosrabatt står en vit spetsmössa. Den blir

1,5 m hög



Jag älskar vita blommor...




En bild från den andra änden av stenpartiet


Även denna bild är från stenpartiet


Innegården är nog vår bästa plats i trädgården.

Den är stenbelagd och ligger lägre ner än gräsmattan där rabatter och stenparti finns.

Där är det varmt och skönt att sitta


Vilka mysiga sommarkvällar vi haft här...



 
 
Lena

Lena

31 mars 2009 21:35

Vilken underbar trädgård ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

1 april 2009 01:58

men vilken härlig trädgård och vilket jobb du lagt ner alltså vad duktig du är, hoppas du får en underbar vårdag med ditt kaffe och ditt grejjande i trädgården för det är du värd kramizzzzzzzzz

http://janet65.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

1 april 2009 07:27

Jag bara säger: Vilken trädgård du har!
Jag gillar stenläggningen och grönskan mitt i.
Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards