Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Lärarna har makten! Eleverna borde ha härligheten!

Av Tin - 22 september 2008 19:45


Det finns många kanonbra lärare som får eleverna att "växa" genom att ha ett professionellt förhållningssätt. Tyvärr finns det många lärare som har ett helt annat synsätt och i stället utövar sin makt och överlägsenhet.

Eleverna ska vara duktiga, snälla och flitiga vilket förväntas av dem. Lärarna förväntar sig att eleverna ska ha ett gott uppförande. Men vilka krav kan eleverna ställa på sina lärare? Får de ställa krav överhuvudtaget? Har varje elev rätt att uttrycka sig och säga hur den känner utan att få en utskällning eller ett nedlåtande svar av sin lärare?

Skolan har jobbat länge med värdegrund men det märks inte ut i verksamheten.

Som en lärare uttryckte sig "Jag har så mycket att göra just nu, nya elever och klasser och en massa andra äckligheter"

Den läraren borde säga upp sig på direkten!!!

Alla lärare borde "byta glasögon" med sina elever för att förstå hur de känner och upplever skolan.

Det är tur att det finns en del lärare som har ett bra bemötande men det borde vara en själklarhet att ALLA har det!

Vissa lärare har en förmåga att få eleven att "växa" och tycka att det är kul med skolan medan en del "trycker ner" och skolan känns som ett nödvändigt ont.

Vilken makt lärarna har!



Våga se med elevens ögon!


 
 
Sister Disco

Sister Disco

23 september 2008 06:57

jättebra skrivet! kram

http://sisterdisco.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards