Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Nu blommar det....

Av Tin - 12 maj 2009 13:03


Vad underbart det är att vara ledig! Men vad gnällde jag över i går...att det regnade och så vaknade jag till solsken!!! Det är ju så det ska vara, regn om natten och sol på dagen!


Hundarna och jag har haft en skön förmiddag i trädgården. Rensat, kantat och så till sist klippte jag gräset men då fick Lisa och Harry gå in och vila.

Först tänkte jag bara ta framsidan, a vad katten! Jag tar gaveln med och varför skulle jag spara baksidan? Den blev klippt den med.

Vilken motion! Jag kände hur smal jag blev med en gång...byxorna nästan ramlade av mig. Å jag glömde visst skärpet i morse....hmmmm


Det är så grönt och fint och det har börjat blomma...


...Min Azalea blommar så fint!



Jag har alltid hjälp av Harry i trädgården. Här rensa han ogräs...tror jag....



Stenpartiet är på gång och till vänster i bild....vem där?

Harry naturligtvis! Där jag är är också Harry!



Tidiga stenpartiväxter blommar...



Hostorna vid dammen är också på väg....




 
 
Anna

Anna

12 maj 2009 19:05

Vilken vacker blomma! Förstår att den glädjer dig!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

12 maj 2009 21:17

Jag blir så imponerad av din trädgård och så många fina blommor du har. Du måste ha jättegröna fingrar och ett stort intresse.

Ha en fortsatt bra vecka/kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

12 maj 2009 23:53

jag blir glad när jag ser din vackra trädgård, vad skönt att du haft det härligt på din lediga dag det är du väl värd. kram

http://janet65.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards