Direktlänk till inlägg 14 september 2008

"Trampa inte någon på tårna"

Av Tin - 14 september 2008 18:53


Arbetsdag i morgon igen! Jag vill att det ska vara helg lite till. Den gick alldeles för fort.

Jag trivs för det mesta jättebra på mitt arbete men man måste lära sig att inte säga vad man tycker! Det finns alltid någon som du "trampar på tårna" och det får du höra också. Det stannar inte vid det utan allt gammalt dras också upp som andra har "sagt vad man tycker". Där finns många starka viljor på både gott och ont. Men om man har en stark vilja kan man också vara ödmjuk.

På mitt jobb är det omöjligt att enas om att göra en julaktivitet tillsammans. Kommer det upp förslag på anslagstavlan om en sådan har du att välja att följa med eller inte. Men säg för all del inte något om vad du tycker om förslaget!!!

Nu är det så att denna aktivitet ska vara för trivseln på arbetsplatsen men hur kan detta bli bättre när man måste dela på sig för att vi inte kan enas och gå på olika sådana.

Tänk om vi kunde vara lite mer ödmjuka som människor. Lära oss att lyssna! Man behöver inte ha samma åsikt men man behöver inte heller förvandlas till en eldsprutande drake om inte någon tycker som du!

Det är bättre att vara en ängel än en ilsken drake. Alla skulle då må mycket bättre!

 
 
Anita

Anita

14 september 2008 20:47

Hej vännen!
Det låter som om du har en tuff arbetsmiljö.
Tur att tysta skogen finns. Mm, jag njuter av dina fina bilder.
Fina bilder är det också på entrén. Nu är hösten här, det har t o m jag accepterat.
Må så gott.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards