Direktlänk till inlägg 11 september 2008

Min pappa gav mig gula karameller

Av Tin - 11 september 2008 16:58


Min pappa skulle fyllt år i dag men han dog för flera, flera år sedan. Jag har varit vid hans grav med en otroligt vacker bukett som jag alltid gör denna dag.

Min pappa var en skojfrisk person som ofta skojade till det för oss barn. Han var lite speciell med sitt tjocka mörka hår och alltid solbrun. När andra farbröder var klädda i kostym kom han i jeans med skjortan uppknäppt vid halsen där hans silverkedja blänkte.

Han körde en amerikanare så visst var han annorlunda min pappa.

Till mig köpte han alltid gula karameller för när jag var barn var gult min älskningsfärg.

Trots att det är så många år sedan han dog kan jag fortfarande höra hans röst i mitt huvud.

Jag är inte ledsen längre men visst hade det varit roligt att få prata några ord med honom.

 
 
Sister Disco

Sister Disco

11 september 2008 18:54

det känns som att jag kan föreställa mig ungefär hur han var som person. dessutom ser han ut att ha varit en riktig mysgubbe :)
det hade varit fint med en morfar eller farfar faktiskt.

kram moster!

http://sisterdisco.blogg.se

 
Ingen bild

Singo

12 september 2008 19:34

Ja, det är något med den 11 September. Inte bara world trade center då två plan kraschade rätt in i byggnaderna och jag gick på Götgatan och hörde i min freestyle om olyckan och tänkte vilka oproffsiga piloter! Skulle också velat sätta en blomma på pappas grav, men bor för långt bort. Men det är ju tanken som räknas och jag mindes!

 
Ingen bild

storasöster nr.3

13 september 2008 18:04

Märklig dag den 11 sept. Pappa gick bort
allt för titigt tänk va roligt med alla barnbarn för honom. Som vanligt lägger jag en ros på graven på hans dag.

kram söster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards