Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Är du en energisnyltare?

Av Tin - 10 september 2008 22:43


Att jobba i ett arbetslag är inte alldeles lätt och består det bara av kvinnor är det förmodligen svårare. En del är envisa och har alltid rätt. Någon vill alltid vara den som bestämmer och någon är alltid tyst. Det finns de som är väldigt snälla och det finns de som pratar och gör det väldigt mycket. En del avbryter hela tiden och är dåliga på att lyssna. De finns den omtänksamme som bara vill väl och så finns skitsnackaren. Den misstänksamme är inte ovanlig och så vända kappan efter vindenmänniskan...

Jag kan hålla på hur länge som helst.

Men har du mött energisnyltaren? Du kanske har en sådan i ditt arbetslag?

Det är en person som bara pratar om sig själv och det går inte att avbryta. Den personen pratar oavbrutet och talar gärna om hur duktig han eller hon är för att inte tala om barnen. Det finns inga så duktiga och skötsamma som hennes.

Den personen själ all din energi och du blir sååååå trött!

Det är en energisnyltare!!!

Har du en energisnyltare på ditt jobb?


Vågar du fundera på vilken person du uppfattas som?





 
 
Anita

Anita

11 september 2008 13:02

Hejsan Tin!
Hm, jag är nog den omtänksamme. Anses som en god lyssnare, men kan hetsa upp mej när jag vill ha ordet. För ibland vill jag höras.

I em ska jag börja på mitt nya jobb. Där finns ett arbetslag med endast kvinnor. Jag ska registrera, vara lite avvaktande och vara accepterande i den mån jag kan. :o)
Önska mej lycka till.
Kramis från Anita

http://anita.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards