Alla inlägg under augusti 2008

Av Tin - 28 augusti 2008 14:17



Nu har jag klättrat upp för ett högt, högt berg...ja ni kan inte förstå, så högt berg...av tvätt... och det utan skyddsutrustning!

Det tog minsann tid att nå toppen... nja... snarare botten på tvättkorgen. Men nu är jag klar och tar mig en efterlängtad kaffepaus. Att man kan känna sig så nöjd med sig själv efter en sådan prestation. De prydliga högarna av nystrykta kläder, trängs längs bänkarna i köket.

Det är bara för varje familjemedlem att ta hand om sin hög. Vilken service! Men jag måste naturligtvis göra dem uppmärksamma på sina högar för det är inte alltid de ser dem. Det är väl märkligt!


En bukett vackra rosor är jag värd!

Rosorna är från min trädgård



Av Tin - 27 augusti 2008 20:45

I dag har det varit jobb hela dagen med personalmöte på eftermiddagen. Dessa mötet kan vara väldigt jobbiga i bland. Det finns personer som pratar väldigt mycket och avbryter när andra vill säga något och i värsta fall tar över hela mötet. Jag tänker varje gång, hör de inte hur de själva låter. Nej, tydligen inte för det händer gång på gång.

I morgon är det min enda ledig dag innan jag jobbar helgen. Morgondagen får gärna snigla sig fram för jag vill att den ska vara länge. Jag hoppas också på lite bättre väder än detta blöta som varit i dag.

Men jag börjar med sovmorgon till...åtta ungefär. Då tar jag och hundarna en promenad.

Sovmorgon för mig är inte att sova länge på morgonen utan den innbär att sova tills jag själv vill stiga upp. Då är det ingen klocka som ringer och tvingar upp mig.

Å, VAD SKÖNT!


Av Tin - 27 augusti 2008 20:05

Ja, nu sitter jag här igen! Hade jag vetat och förstått hur roligt det är att blogga, skulle jag börjat för länge sedan.

Det värsta som kan hända just nu, är att min familj tröttna på mig och avskedar mig. Varför då? kanske du undra. Det är väl inget märkvärdigt att sitta vid en dator och knapplar.

Ja, men tänk er att ni kommer och vill fråga er mamma om viktiga saker och ni förväntar er ett klokt svar som mammor bruka ge. Men den här mamman svarar bara...mmm... lite frånvarande. Hur bra svarat är det på en skala 1-10 ?

Jag måste bättra mig, det är aldrig försent att bättra mig, det vet jag. Därför väntar jag ett tag till.


Av Tin - 26 augusti 2008 20:13

Jag skrev att jag åker på samma räls tidigare i dag och det är under rollen som mamma och alla ni som är mammor vet precis vad jag menar. Som mamma gör man om... och gör om... och gör om....hela tiden. Det finns liksom ingen ende.

I mitt arbete händer det just nu många spännande saker vilket det alltid har gjort. Det är många projekt jag varit med och jobbat med.

Nu har jag gått en utbildning som ska hjälpa mig i mitt uppdrag som kompetensinventerare. Detta uppdrag ska genomföras under några veckor nu i höst.

Under utbildningen fick jag en förfrågan om jag vill vara med i en liten teatergrupp. Det är klart att jag vill!!!

Teatern ska handla om äldrevården och kommer att varvas med en föreläsning för all vårdpersonal vid fem tillfällen.

Detta ser jag verkligen framemot. Jag älskar att spela teater.

Snacka om många "tågbyten" under resans gång!

Av Tin - 26 augusti 2008 09:24

I mina tankar gör jag så mycket roligt men verkligenheten är annorlunda. I mina tankar gör jag något nytt, annorlunda och spännande.

Jag har kommit på (för längesedan) att jag varje dag, gör samma saker. Allt går på rutin eller räls, ni förstår vad jag menar. Jag är inte unik att varje dag åka på samma räls.

I bland när jag åker på rälsen ser jag en avtagsväg lite längre fram. Där ska jag ta in tänker jag glatt. När jag kommer dit glömde "någon" att växla om och jag fortsätter på samma räls igen. Men det kanske ska vara så här att vara människa att åka på samma räls hela tiden. Det ska kännas tryggt och säkert! Blir rälsen för krånglig är det lätt att spåra ur. Men jag håller i alla fall utkik efter det vägskäl som det står "göra höstfint i trädgården" på skylten. Den borde komma snart.

Av Tin - 25 augusti 2008 22:19

Hej Du!

Jag är lite nyfiken av mig

svara gärna på min fråga som visas

till höger i min blogg :)


kram/Tin


Av Tin - 25 augusti 2008 20:14

Min farmor sa ofta "vem tog denna måndagen". Dagen har gått väldigt fort och nu är det redan kvällen.

Maten är lagad och uppäten. Disken är klar och köksbordet avtorkat. Hundarna har fått mat och en kvällspromenad. Dottern har fått övningsköra men den rena tvätten har INTE kommit i lådorna och kylskåpet är INTE städat.

Man kan omöjligt hinna allt även om jag är en "duktig" mamma. Lite får jag spara till morgondagen...eller en annan dag. Just nu är det mycket som ska göras "annandagen". Jag håller på att lära mig att ta det lite lugnt vem tjäna på att jag stressa i genom livet?  Inte jag i alla fall.




Av Tin - 25 augusti 2008 09:08

Vilket vackert väder! Solen skiner efter helgens ihållande regn. Är det inte fantastiskt! Förstår ni? Det är för att solen ska ge oss inspiration och glädje åt är en ny arbetsvecka.

Jag har varit ute med hundarna på morgonpromenad och de fick ta god tid på sig att "läsa dagsnyheterna" längs vägen vi gick och jag njöt av solen och den grönska som kommit efter regnet.

I dag blir det en spännande eftermiddag! Jag har ett uppdrag i höst att arbeta som kompetensinventerare så i eftermiddag påbörjas utbildningen.

Ha nu en riktigt bra dag! Den blir vad du själv gör den till!



Ovido - Quiz & Flashcards