Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Tin - 20 augusti 2008 21:38

Jag vill dela med mig av

sommarbilder

från vår trädgård


Av Tin - 20 augusti 2008 20:51

"Sexturen" kallar vi helt enkelt turen som är 8-18 (till sex alltså). Värre än så var det inte om du nu trodde något annat.

När jag kom hem åt vi kokt korv med bröd. Gott eller hur? Tråkigt kanske och lite småäckligt (om man nu får säga så om mat) men mättande.

Hundarna fick sin promenad och sedan var det dags att ge sig ut i bilen och övningsköra med dottern.

Nu, äntligen kan jag varva ner med en kopp kaffe och "blogga".

Klockan är inte ens halv tio och det är redan mörkt ute. Det var ju inte länge sedan vi satt ute i trädgården och njöt av den varma ljusa kvällen.

Har du också funderat på att köpa något nytt till dina rabatter i höst? Jag säger höst för vi är snart där.

Jag kan då tipsa om en väldigt fin buske som heter Smällspirea. Bladen är vackert bronsfärgade och den blommar under försommaren med rosa/vita blommor.

Bladverkets färg sticker ut bland övriga växter i rabatterna.

Har du ingen Smällspirea ska du absolut köpa en.


Smällspirea





Av Tin - 20 augusti 2008 07:36

God morgon!

Ska åka till jobbet om en stund. Har sexturen i dag. Nej! ha ha, det är inte vad du tror! Är lite sen och måste åka nu. Jag förklarar sedan.

Ha nu en riktigt god dag, vad du än ska göra och ta det lugnt!

Tin

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards