Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Tin - 3 augusti 2008 20:28

Av Tin - 3 augusti 2008 17:52

En trädgård är ett ständigt pågående projekt som aldrig blir färdigt.

Den dagen kommer inte då man kan ställa in spaden för gott och säga, så där ja, nu var det klart!

Nu ska vi bara sitta här och njuta av vår trädgård!

Varje år försöker jag verkligen och tänka att i år ska vi låta trädgården vara som den är. Visst lite ogräs får jag rensa och så klippa gräset förstås.

Men så kommer våren och trädgårdmöblerna tas fram och jag sitter där med den första koppen kaffe och njuter av vårsolen.

Vårfåglarna sjunger och deras sång sätter fart på vårkänslorna. Den första citronfjärilen flyger ljudlöst förbi med snabba vingslag för att försvinna bakom en barrväxt.

Jag ser mig omkring och ett nyskapande börja ta form i mitt huvud.

Där skulle jag gräva en ny rabatt...rosor kanske...med lavendel...liten stensättning...behöver jag flytta på den...då trivs den kanske bättre...

Min tanke att låta trädgården vara i år är nu förlänge sedan undanträngd nu finns det hur mycket kreaktivitet som helst!

Äntligen kan jag ta fram spaden igen!

Jag ställer kaffekoppen på brickan och upptäcker att bordet börja se slitet ut...dags för en renorvering.

Detta är som balsam för själen för en skapande människa som jag.

Vad har jag nu lagt mina trädgårdshandskar?




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards