Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Tin - 21 augusti 2008 21:53

Hej alla bloggvänner!


Nu är jag störtledig! Fredag, lördag och söndag! I morgon borde jag putsa fönster, städa, tvätta, stryka, handla samtidigt som jag vill göra något roligt. Hade jag en hushållerska som kanske hette Inga, skulle hon få göra det jag "borde" och jag kan göra det "roliga". Inga skulle vara rund och go med ett kritvitt förkläde. Håret har hon satt upp i en hög knut på huvudet. Allt hon rörde vid blev glänsande rent och jag kan höra henne från det öppna fönstret hur hon under arbetet nynnar på en sång. Tvätten som Inga tvättat hänger redan på tork.

Jag är ute i trädgården och plantera nya rosor och gör lite höstfint i krukorna vid dörren.

Dörren öppnas och ut kommer Inga med nygräddade kanelbullar och nybryggt kaffe. Å! vad gott tänker jag och ställer spaden mot skottkärran. 

Fler kanelbullar ligger under bakduken på köksbänken för att svalna. Nu blir barnen glada när de kommer hem från skolan och får smaka på kanelbullar. Det var så länge sedan jag bakade några.

 Men jag har ingen...Inga...tyvärr.  Alla mammor borde ha en Inga eller hur?

Men jag tror att jag ska göra något riktigt "kuligt" i morgon i alla fall. Jag får klara mig utan Inga. Vad det blir vet jag inte än. Jag ska berätta i morgon vad jag hittat på.

Hundarna och jag ska ha en riktigt bra dag i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards