Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Tin - 12 augusti 2008 20:33

Råttan som jag kallar Gus, har lyckats igen! Han har tagit fiskbullen också utan att fastna i fällan. Vilken smart råtta!

Jag kände nog dina ögon stirra på mig när jag laddade om fällan med en bit isterband denna gång. Smaklig spis!

Av Tin - 12 augusti 2008 13:26

Nu har "Gus", den lilla råttan lurat mig två gånger! Jag visste att han var smart för han såg så inteligent och beläst ut. Han har säkert gått en lång akademisk utbildning för råttor och lärt sig hantera råttfällor.

Jag riggade en fälla under förmiddagen med det vanliga betet, ost. Han plockar osten utan att fällan slår ihop!

Okey, är det så du vill ha det? Nu tar jag på mig stridsutrustningen. Du ska inte komma undan så lätt, Gus!


Med ett "nu ska du få" leende laddar jag fällan med en fiskbulle som bete och lite räksås också så han måste stanna extra länge för att slicka i sig den och då!...

Nu Gus! är det krig på allvar!

Av Tin - 12 augusti 2008 10:32

Regnet öser ner! Vad tråkigt säger du men vad bra tycker jag. Nu börjar gräset bli grönt igen efter sommarens torka. Det är bara så märkligt, vi är aldrig nöjda. När det är varmt, pusta vi och klagar och när regnet kommer blir det för blött.

Vi som är trädgårdsägare vill ha soligt och varmt på dagarna och regn på nätterna. Vilken grönska det skulle bli. Kan vi få beställa det?

Jag älskar vita blommor! Förut tyckte jag att vita blommor var begravningblommor men det är det absolut inte.

Vitt lyser upp i rabatterna, inte bara i dagsljus utan även i skymningen.


Den vita rosen New Dawn, vita pelargoner och vit Spetsmössa

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards