Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Tin - 22 augusti 2008 17:32

Lite dåligt samvete har jag allt. I dag, på min lediga dag, har jag bara gjort det som jag vill göra. Ingen fredagsstädning här. Måste alla mammor vara så duktiga? Det är väl det som förväntas av oss kan jag tro.

Hundarna och jag har varit ute mycket både på promenader och åkt omkring i bilen och handlat lite här och var.

Jag har funderat en del vad jag ska göra i vinter när man inte är ute på samma sätt som nu. Smycken är något jag tänkt på för i dag finns det finns så mycket material som är snyggt.

Var ni hemma hos mig just nu skulle ni höra vilket liv här är. Nej! det är inte min man som skäller på mig för att jag varit lat. Det är min son som spelar väldigt hög musik på sitt rum. Det kanske inte är så högt men det är inte min musiksmak och då blir det jobbigt.

Men det verkar som han städar sitt rum.Jo nu kommer han med en soppåse. Bäst att han får hållas. Bara spela vilken musik du vill!

Vad var jag?  Jo i dag köpte jag porslinsfärg och ett par muggar. Porslinsmålning är väl lite gammalmodigt och jag håller med. Jag tänkte mig att hålla mig till muggar och gjorde ett försök, se bilden nedan.

Det var inte alldeles lätt men kul. Övning ger färdihet sägs det.

 Jag tänkte att göra lite personliga muggar. Nu ska muggen jag målade torka i tre dagar innan den ska brännas i vanlig ugn.

Herre Gud! vad duktig min son är! nu bär han ut sin tvätt till tvättstugan men musiken är hemsk!!!


Mitt första försök att måla en mugg


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards