Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Helgpasset är över och färdigbadat för i år!

Av Tin - 31 augusti 2008 21:15



Helgarbetet är över för denna gången. Det är långa pass och jag kände mig trött när det började närmar sig slutet. Då säger en kvinna till mig, "vilken tur att ni finns, vad skulle jag annars ta mig till". Hennes ord värmde verkligen.

Det är fantastiskt att ha ett yrke där man får hjälpa andra människor.

När jag gick för att klä om kände jag mig fortfarande trött i kroppen men mådde gott i själen.


När jag kom hem såg jag att ett ufon hade landat på gräsmattan igen. Min man har varit duktig och tömt poolen som har stått på gräsmattan hela sommaren och det ser faktiskt ut som en ufoplatta.

Nästa år ska vi ha poolen på baksidan så nu ska ufoplattan göras om till en rabatt. Nu ska jag bara fundera ut vilka blommor och färger jag ska ha. Det får bli mitt projekt i veckan som kommer. Äntligen ska jag få skapa något igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards