Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Gräver jag djupt kan jag hitta....

Av Tin - 22 mars 2009 16:11


Hur trött blir man inte av trädgårdsarbete...och hungriga också. Grillkorv med hemlagat potatismos kan det vara något? Med lite ketchup, senap och bostongurka funkar  alldeles utmärkt....en söndag? ja då, varför inte!


Hundarna la sig direkt på sina fällar och slocknade tvärt.

Trädgårdsarbete suger!!!


När jag var barn gick jag varje dag förbi en stor trädgård när jag skulle gå till skolan. Där fanns hönshus, växthus och det märkligaste av allt, där fanns ett ytterdass. Det fanns ingen annan som hade ytterdass...

Dasset låg precis intill vägen och man kunde inte låta bli att snegla på det när man gick förbi. Tänk om tanten satt där inne. Hon var lite läskig och jag var rädd för henne.

Mannen däremot såg så snäll ut som den trädgårdsmästare han var. Jag vet att mamma och pappa köpte blommor av honom ibland.

Hade någon sagt till mig då, när jag gick förbi det gulliga lilla dasset med det pytterlilla fönstret....att där!...på den tomten ska du bygga hus en dag. Jag hade skrattat....är du inte riktigt klok!!!....hade jag sagt. Men det är just vad jag har gjort!!! Av dass, hönhus och växthus finns inget kvar men varje gång jag gräver hittar jag en liten porslinsskärva från det gamla parets tid. Jag kan meddela att de hade vitt porslin med blå blommor. Kan undra varför jag hittar dessa i jorden. Ett och annat gamalt hönsben har jag också hittat.


Jag tror jag ska sträcka ut mig på sängen en stund. Kan jag verkligen behöva. Vila min stackars rygg och axlar....




 
 
lastbilstanten

lastbilstanten

22 mars 2009 16:57

Precis så! Korv på söndag är helt ok. Vill man sen käka stek på exvis en tisdag så är det ok också... iofs förutsatt att man hinner svänga ihop den då. ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

22 mars 2009 18:45

Utmärkt gott! Har man varit ute o jobbat så gör man det enkelt för sej. Det är därför dina växter trivs där kanske eller hur?

 
Ammis

Ammis

22 mars 2009 18:51

Vilken härlig historia om din promenad till skolan. Tack för tipset om fåtöljerna, nu är det klart, nu blir det vita, du med flera säger likadant och vem vill bo i en bordell...ha ha. Nej det blir fint med vita och man kan ju hänga röda härliga pläder över stolsryggen. Jag litar på ditt "tyckande", det var det som avgjorde ;0).
ha det bra.

Kramelikram igen

http://ammis.bloggagratis.se

 
Madeleine

Madeleine

22 mars 2009 20:36

sv:
Ah, den brukar gå på kvällarna tydligen :)
tack, kram!

http://sisterdisco.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards