Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Där innebörden av en mening bara växer och tappar fokus

Av Tin - 15 april 2009 18:04


Har fått några telefonsamtal både i går och idag som "stört" min lediga dag och man kan fundera på vilken nivå....

Den som gör ett bra jobb och alltid med ett gott bemötande behöver INTE ta åt sig...tänkte jag skriva ;)

...och gjorde också det.... men tänkte mer att... underbara människor, ni är guld värda och mycket att lära ut!!

Var inte rädda för att säga till när arbetskamratens bemötande brister. Ibland måste man säga något som gör ont att höra men förhoppningsvis kommer det något gott ur det. Vi ska samarbeta och inte motarbeta varandra.



 
 
Ammis

Ammis

15 april 2009 18:39

Tack, va du är snäll som delar med dig av solen, tycker mig kunna se i horisonten att den är på väg.
Stämmer det där med att säga ifrån på jobbet, jag är ganska tystlåten i mina åsikter på mitt jobb (är ju vikarie...) Men igår då jäklar kunde jag inte hålla tyst och eftersom dom är vana att säga vad dom vill nästan till mig utan att jag reagerar så kan du tänka dig att alla nästan stannade upp, jag såg hur dom tänkte:"Va det där Ammis som sa så,kan hon höja rösten så..". Men ibland så måsta man bita ifrån, vissa behandlar mig som en liten flicka känns det som och då har jag ändå drivit eget företag i 5 år och har en del erfarenhet...faktiskt. Men nu blev det tyst på "kärringa" o. jag tror hon förstod att hon faktiskt hade fel, för allt rann ut i sanden sen, och det var skönt.
Ha det gott.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards