Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Så gott att vara ledig...

Av Tin - 31 mars 2009 09:19

Min lediga dag har, som vanligt, börjat med en hundpromenad (2,5 km). Det är en "lagom" runda där jag går och tänker och fundera på vad jag vill göra under dagen. Vårfåglarna spelar....underbar musik *njuter*..


Jag känner hur tröttheten försvinner sakta men säkert och när jag är hemma igen är jag hur pigg som helst.

Å, det är så mycket jag vill göra i dag...och som vanligt, sådant som måste göras. Få se vilket jag väljer....hmmm..


Jag har ätit frukost, hundarna har fått mat, tidningen är delvis läst...sparar resten till senare. Jag har ju hela dagen på mig!

Lisa och Harry är ute i trädgården och leker. De springer omkring och jagar varandra, leker med grenar och ibland spanar de efter grannens katt. Jag säger bara...håll dig undan "Misse", kommer du hit är du illa ute.

Nu sitter de, båda två, bredvid varandra och titta på grannens Sankt berhardshund som är ute i sin trädgård.

Bra att de är duktiga och sitter tysta....tack vovvarna!


I dag ska vi ha en mysig dag, hundarna och jag och först tar vi en biltur till blomsterhandeln. Det blir en stadsvandring också, de måste ju kolla hur de "fina" hundarna som bor i stan mår. Frysen och kylen behöver fyllas på....ett nödvändigt ont men gott att ha...

Lika bra att sätta i gång!


Ha det gott, det ska jag ha!

 
 
Lena

Lena

31 mars 2009 15:10

Hoppas din lediga dag har varit bra ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards