Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Vad vore livet utan vänner

Av Tin - 26 mars 2009 19:48



Sitter här med tända ljus och så naturligtvis mitt kvällskaffe.


Jag har tänkt på vad mycket har förändrats genom åren. Som det här att skaffa sig vänner.

Förr i världen, när himlen var blå....Det är väl en sång som låter så...ha ha...Nåväl, jag hade många brevvänner men hur lång tid tog inte den konversationen. Jag skrev ett brev förhand, fixade frimärken och gick och postade det. Sedan tog det några dagar innan det kom fram. Det gick det ett par veckor innan jag fick svar. I stället för att som nu, kolla sina mail, gick man och tittade i brevlådan i ur och skur och väntade och väntade...på det där efterlängtade brevet.


Skulle någon då sagt att jag kommer att sitta vid en liten platt "sak" med skärm och skriva, få snabba svar och skaffa mig många vänner så hade jag absolut trott att det var det värsta aprilskämtet.

Men nu sitter jag här och skriver till "vänner via nätet" och det är så fantastiskt kul.

Jag har kommit på mig att nämna en bloggvän på jobbet, så där i förbifarten. Något bra eller roligt ni gjort.


Jag har en önskan att fler som besöker mig vågar skriva en liten kommentar. Det kostar inget utan är alldeles gratis! och som vanligt blir jag superglad om för varje kommentar! Tack!






 
 
janet65

janet65

26 mars 2009 21:10

tack för ditt avtryck och jag håller med dig om det du skrev om brevkompisar men det hade sin charm det med pånåt sätt men detta med data är ju roligt det med. jag lägger in dig i mina länkar för jag tycker det är så roligt med nya vänner om du inte vill det så säg till så tar jag bort det i så fall kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

26 mars 2009 22:30

Jag försökte i min ungdom att ha brevvänner men det rann bara ut i sanden. Bloggvänner är mycket bättre och snabbare!!

Svar på din fråga: Det tar mellan 2,5-3 timmar. Beror mycket på hur hunden är och om den står still eller inte och hur tovig den är. Hunden ska ju vara ren och tovfri fast ibland kan det vara tovor helst om det är en amerikanare.
Sallie tar lite olika tid beroeende på om det är utställning eller vardags klippning. När det är utställningsklippning kan jag stå och fila hur länge som helst ;)

Natti natti!!

http://kristinas.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

26 mars 2009 22:57

Jag önskar verkligen att min farmor (död 1980, 91 år gammal) kunde få återuppstå för en dag. Skulle vilja se hennes min när hon får se mobiltelefoner, datorer och.... hål i väggen där man kan ta ut pengar!!!! Tekniken är fascinerande....

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

26 mars 2009 23:09

ha en underbar fredag vännen och din blogg är jättefin

http://janet65.bloggagratis.se

 
synne

synne

27 mars 2009 06:58

God morgon. Jag har öppnat upp en ny bloggsida för att barnen inte gillar allt jag skriver om.Så det blir lugnast så.Kram Synne

http://olmikhus.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

27 mars 2009 06:58

Ja det är fantastiskt vad utvecklingen går fort, idag har sonen vänner över hela jorden pga wow, vad hände med brevvänner och flaskpost...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards