Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Snacka om delikat vårmiddag!

Av Tin - 21 mars 2009 19:16


Ja men vi kan ta och grilla....fixa ni grillen så tar jag hundarna en runda. Denna vårdag har varit lite kylig trots solsken men på vår innegård är det alltid lä . Där kan bli riktigt gott att sitta en tidig vårdag.


Jag och hundarna gick en bra runda och på hemväg, nära vårt hus, känner jag grilldoften på avstånd.

Jag öppnar porten och släpper in hundarna som genast känner att det är något alldeles extra på gång.


Korvarna är klara och vi sätter oss vid cafébordet och njuter av denna delikata rätt. Ja men hur gott är det inte...denna första grill och då kan även korv få en att vattnas i munnen.


Hundarna har suttit och väntat på sin tur och det är att leta korvbitar i trädgården.


Nu kom min man och sa att, det ska komma snö i nästa vecka...jag håller genast för öronen, vill inte höra...snälla, förstör inte min tro att våren äntligen har kommit för att stanna.


Ha en fortsatt skön lördag! ....och du....vädergubben kan ha fel....

 
 
Ingen bild

storasyster

21 mars 2009 23:54

Åååååå..va härligt gott med den första grillen ute! Hoppas vädergubben har fel....hörde oxså detta:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards