Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Ett eget träd på sin gård!

Av Tin - 5 mars 2009 20:14


Nu längtar man verkligen efter att sätta spaden i jorden och fixa i trädgården. Nu ser den mest skräpig och eländig ut. Men jag lovar....den kommer att grönska!

Jag klipper inte ner något under hösten så det är en del att rensa i rabatterna och det bara kliar i fingrarna att få sätta igång!


Är det fint väder är hundarna och jag ute så mycket vi kan. Man rensa, sår och plantera och så kommer belöningen.......en kopp kaffe på en skön

plats i trädgården...

Där sitter man och njuter av det man gjort och känner sig så nöjd.


Vet ni vad detta är för träd?



Det här är mitt "eget" valnötsträd som jag från en valnöt, köpt vid jul, drivit upp själv. Jag är lite stolt att jag klarade det för det är inte alldeles lätt.


Valnöten har stått ute några vintrar och klarar sig fint.

Som sagt, jag tog fem valnötter en jul och la dem i frysen för de måste ha en frostperiod för att gro. Att jag la dem där var mitt eget påfund för vi har inte så kalla vintrar.

Jag tog fram dem på våren och planterade dem i var sin kruka och jag blev jätteglad att en av fem nötter hade börjat gro.

Det växer väldigt sakta men det är lite kul att ha ett "eget" och annolunda träd i trädgården.



 
 
Lena

Lena

5 mars 2009 20:46

Läckert med ett eget Valnötsträd ; )))

Sov gott!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
synne

synne

5 mars 2009 20:46

Vem längtar inte efter att få fixa i trädgården.vilken lycka det är att se allt man sått komma upp och få liv.Kram Synne

http://synne.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

6 mars 2009 09:22

Valnötsträd, tjusigt...
Drev du upp det innomhus eller i ett växthus?

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

6 mars 2009 14:59

Tur man har dig som man kan gå in till när man vill få inspiration till sin trädgård, du är ju helt fantastisk när det gäller trädgård, fattar inte var du får alla idee´r ifrån??? Du är min inspirationskälla!! ;0)

kramelikramar till dig

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards