Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Att bli väckt så mitt i natten....

Av Tin - 5 mars 2009 13:39


I går kväll var jag så där skönt trött som man blir av att varit ute mycket under dagen. Så gott att krypa ner mellan lakanen och det tog inte många minuter förren jag somnade.......och vaknade av.....


Jag slog genast upp de blå och tänkte...jisses!!! Har vi glömt att släppa in hundarna...har vi glömt de stackarna kvar ute i den...


...mörka natten!


Så förvirrad har jag inte blivit...än, tack och lov! Båda hundarna låg vid mina fötter.

Det är en stor hund förstår jag och det alldeles utanför. Men vad är detta?


 Vi försöker att kuna se ut i mörkret men ser ingen hund. Grannarna tänder sina lampor och har säkert blivit väckta precis som vi.

Vi förstår att hunden är på tomten snett bakom oss och den skäller oavbrutet, en timma mitt i natten.

 Då hör vi en bil köra in på den tomten och en arg röst som säger, gå in med dig och sedan blev det alldeles tyst.

Försök att somna efter detta den som kan. Jag tyckte det skällde i mitt huvud hela natten.


Kan undra varför hunden var ensam ute, när ägaren inte var hemma. Eller hade den låst upp dörren själv och gått ut...Vad är det för nyinflyttade grannar kan man undra som inte har bättre koll på sina djur!!!

 
 
Ammis

Ammis

5 mars 2009 15:45

hoppas det bara va en engångsföreteelse... inte kul med grannar som inte sköter sina hundar.
Ha en bra kväll.

Kramelikramar

http://ammis.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

5 mars 2009 23:37

Jag tycker att det är så läskigt när man hör olika ljud utanför. Man undrar vad det är och har svårt att somna om. Förstår om din skönhetssömn ;) blev störd!! Hoppas du får sova gott i natt. Kram

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards