Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Rock´n rollen har kommit till äldreboendet

Av Tin - 3 mars 2009 21:38


I dag mina vänner vi haft Rock´n roll på äldreboendet! Det trodde ni inte va? Men tiderna har förändrats och det börjar faktiskt bli riktigt modernt på äldreboendet idag.


När jag började jobba, för många år sedan, gick alla tanter i klänning och höll stenhårt i sin handväska men hon finns knappast längre. Nu går de flesta i byxor och gillar moderna kläder och vill vara snygga i håret. Handväskan ligger väl i någon garderob eller kanske på hatthyllan.

 Det dröjer nog inte länge förren vårtagaren har sin dator med sig och sitter och bloggar om dagarna ha ha....


Var det sång och musik bestod den alltid av religiösa sånger och det kan ju vara lite dystert för alla handlar om "staden ovan molnen".


Nå väl, i dag hade vi bjudit in en musiker som men datorns hjälp hade kanon bra musik till sina sånger och så rätt vad det var, drog han i gång med en Rock´n roll låt....


....Jag måste erkänna att jag blev lite nervös, men när jag ser alla fötter som stampa takten och bara leenden så känner jag Yes!!!

Nu har Rock´n rollen kommit till äldreboendet! Ja men är det inte fantastiskt!





 
 
synne

synne

4 mars 2009 06:06

Ville bara titta in och säga att du har en fin blogg.Mvh Synne

http://synne.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

6 mars 2009 17:25

Vad roligt för dem att få Rocka loss lite!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards