Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

I natt sover jag gott!

Av Tin - 2 maj 2009 22:32


Vi har varit ute i trädgården hela dagen och det är inte utan att vi är trötta, men på ett behagligt sätt.

Jag har rensat rabatter och fyllt på med täckbark...



Det går minsann åt några påsar men det ser så välstädat ut när det är klart. Jag vattnade upp rabatterna ordentligt och barken håller fukten...det är bra!


Min man har lagt nytt tak på lekstugan och har haft god hjälp av Harry....



Välkommenskylten målade jag för några år sedan och den håller sig fint




Harry har även hjälpt till vid dammen som jag har rensat. Han vill ju vara med överallt för att inte missa något. Jag vet att gammelpaddan bor vid dammen och jag vill inte av misstag, för att jag tror att det är gamla löv, ta tag i den den. Det tycker jag är äckligt!!! Jag såg den inte i dag men jag är övertygad om att den såg mig. Den satt säkert och gömde sig mellan några stenar och följde varje rörelse jag gjorde, med sina stora ögon.



Lite täckbark ska läggas på här också och det med handskar på. Hur skitig blir man inte under naglarna!!! Jag trodde aldrig att jag skulle få dem rena.


Lisa har mest haft koll på grannen och någon ska ju ha det!



En skärm har vi satt upp vid altanen och i morgon ska allt göras klart.

Vi har fått mycket gjort i dag och det känns gott!

På tal om gott, så har vi grillat också som avslutning på en bra solig dag i trädgården. Man måste njuta också! Fattas bara annat!

 
 
Mita

Mita

3 maj 2009 06:55

Så fint ni har det,vi vill ocksa anlägga en damm,få se när det blir av.
Mysigt med en gammelpadda i dammen, perfekt!

Får önska dig en lika skön söndag..

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

3 maj 2009 10:31

Vilken härlig trädgård du verkar ha! Du måste ha ett brinnande intresse. Själv har jag också påtat och fixat men mest lagt igen lite land. Blir mer och mer lat eller förståndig. Dina nya skärmar tycker jag är så fina, får väl se en bild på resultatet?
Ha en solig dag/kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards