Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Studentbal

Av Tin - 29 maj 2009 20:49


Solen sken från en klarblå himmel när de otroligt vackra studenterna klev på den röda mattan för att gå på deras första bal.

Fotograferna trängdes för att fånga den bästa bilden och studenterna bara njöt i fulla drag.

En äldre kvinna stog (över 80 år) bredvid mig och sa med drömmande röst...om jag ändå fick vara nitton år igen.

Visst var tanken för stunden lockande men som mamma får man nu hålla sig i kulisserna med att fixa och trixa så dottern blir vacker och givetvis betala "kalaset".


Efter att som åskådare följt dottern på "den röda mattan" åkte mannen och jag hem och satte oss på altanen med var sin räksmörgås och njöt av kvällssolen.




 
 
Ingen bild

storasyster

29 maj 2009 22:51

Visst är det härligt att se alla fina ungdomar uppklädda. Hoppas man får se en bild på henne.....

kram



 
janet65

janet65

29 maj 2009 22:57

Jag fick aldrig uppleva nån bal när jag var liten för det fanns inget sånt då, förstår att din dotter var jättefin. Kommer ihåg min dotters bal och hon och Jörgen som hon numera är gift med var så vacker ihop att det kom en och annan tår. Tack för det du skrev om mig på min blogg det värmer och ger mig styrka i att förstå att jag duger som jag är, du är så gullig. Önskar dig en underbar Pingst och skickar med en kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

29 maj 2009 23:53

...Vad vore väl en bal på slottet....

Att få se sin vackra dotter i klänning och fint uppsatt hår, glad och lycklig, måste vara en upplevelse du sent kommer att glömma :) Allt slit är som bortblåst och man bara njuter av situationen.

Hoppas jag får uppleva det om ett par år, då kommer det att trilla många lyckotårar!!

Sov nu riktigt gott, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards