Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

En utflykt i det gröna...

Av Tin - 27 maj 2009 22:15


I dag åkte nästan hela "äldreboendet" på utflykt. Alla som bor där var förväntansfyllda och glada skratt hördes när vi samlade ihop oss för att vänta på färdtjänsten.

Det ända som var oroväckande var, att det såg ut att börja regna när som helst.

Jag visade alla mitt stora paraply som hängde på min arm och sa...om jag tar detta med mig så blir det säkert inte regn.


Målet var Wämöparken där det finns gamla hus längs den lilla grusvägen...




Solen hade också sällskap med oss när vi gick omkring och njöt av den vackra naturen.


Djur finns här också som grisar, getter, höns och tuppar...



Det här var också en kul fågel som jag inte vet namnet på...



Hålet i holken verkar vara lite litet...hmmm....



Vi besökte också kaffestugan där vi åt en härligt god våffla med grädde och sylt.



Om jag fick användning av mitt paraply?

Nej!!! Tänk att vi hade turen med oss. Det blev en solig och fin förmiddag och en väldigt lyckad utflykt.




 
 
Madeleine

Madeleine

28 maj 2009 00:26

åh, en sån där liten röd stuga vill jag bo i.

http://sisterdisco.blogg.se

 
Kristina

Kristina

28 maj 2009 08:08

Vilken trevlig utflykt!! Jag kan tänka mig att "di gamle" pratar om utflykten idag, det brukar ju vara mycket uppskattat.

Det stod i vår tidning för ett par dagar sedan om ett gäng som "rastar" de äldreboende i Ullared. Gänget hjälper till frivilligt och de går på promenader, fikar, bjuder på sång och musik mm. Jag tycker att det är en insats som är guld värd!! Att få komma utanför väggarna, om man orkar, är nog väldigt bra medicin!! :)

Ha en trevlig dag, kram

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

28 maj 2009 18:36

Vilken härlig park! Känns nästan som Dalarna med gärdsgården. Ha en bra fredag/Kram Inger

http://snartmormor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

storasyster

28 maj 2009 20:11

Vad trevligt för de gamla! Vår sommarfest på jobbet blir i år igen där vämöparken men inte med scotts orkester.

kram

 
Mita

Mita

28 maj 2009 20:32

Vilken härlig miljö ni bjuder de äldreboende på, hoppas verkligen att det blev uppskattat.

Ang trädgårdsarbetet så är det en sådan befrielse för själen och jga stormnjuter av det.
Kram på dig!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards