Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Kom inte här och tro......

Av Tin - 17 december 2008 17:01


När jag besöker ett arbetslag för att prata om värdegrund är det som att bestiga ett område med landminor. Mitt besök uppfattas ofta som "vad har vi nu gjort?"

Alla taggarna skjuter ut färdiga att spetsa mig om det vill sig riktigt illa.

Men jag är avväpnad, lugn och sansad, för mitt uppdrag är att lyfta värdegrundsfrågor och att vi tillsammans kan reflektera över dem. Inga påhopp från min sida eller tillrättavisa någon. Jag väcker tankar! eller att se saker och ting på ett annorlunda sätt.

Efter ett tag slappnar gruppen av och vi har ett mycket bra samtal. Givetvis kan jag inte låta bli att gå till ytterligheter för att väcka tankar på ett djupare sätt.

Detta jobbet är verkligen en utmaning och det finns  en och annan som alltid tycker sig kunna och alltid gör allt rätt och har dessutom jobbat i många många år!!! så kom inte här.....

Förstår ni? Vilket härligt jobb jag har.

Jag brukar ställa frågan, vill du bli vårdad av dig själv?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards