Alla inlägg den 27 december 2008

Av Tin - 27 december 2008 19:48


Hundarna är nybadade och luktar så ljuvligt, mmmm!

och de blir så glada när vi säger det till dem.

Vi har också suttit och ätit en god kycklinggryta med svamp, paprika och purjolök. De fyra tjocka adventsljusen tänder vi vid varje måltid, de tar aldrig slut och det är ju bra. Det är så mysigt med levande ljus.

Nu ska vi slå oss ner och titta på körslaget. Kaffet är klart och så måste vi äta upp vårt julgodis. Det tar heller aldrig slut och det vill jag. Jag bara äter och äter. Oj oj oj hur ska detta sluta?

Av Tin - 27 december 2008 14:23


....REAN och köpt  denna fina lykta och kula på Indiska.

Nu var det inte rea på dessa men jag har tittat på dem så många gånger utan att köpa dem, typiskt mig.

Dessa var mer vackra än dyra och nu slog jag till innan de tar slut.

Medan dottern sprang omkring och handlade för sina julklappar tog vi hundarna på en riktigt lång stadsrunda.

Lisa har inte bråttom! Hon måste nosa och nosa och det länge överallt. Harry däremot har väldigt bråttom till nästa nosställe. När han var lagom trött gick vi in i folkmassorna och vi byter hund. Jag tar Harry som absolut gå "finare" med mig. Han bara går och går vid min sida utan att röra en enda människa som går förbi.

Vid en korvkiosk stannar Lisa och undrar...... klart vi ska, köpa en kokt smal korv som ni kan dela på. De sitter så fint medan de får bitar av korven och alla människor stannar och ler åt dem. Så söta de är, säger en dam.

Det bästa med stadsrundan var att det inte hördes en enda smällare!!! Det tackar vi för!




Ovido - Quiz & Flashcards