Alla inlägg den 29 december 2008

Av Tin - 29 december 2008 23:18


Vardagar, helgdagar och jobbdagar om vart annat. Det är inte utan att jag börjar bli lite förvirrad. Jag har ju inte ens handlat till nyårsafton eller mindre, bestämt menyn och nu är det jobb ett par dagar. När ska jag handla?

Ja ja, det ordnar sig, det brukar det alltid göra.

Nu ska jag i alla fall gå till sängs så NATTI NATTI alla ni!!!

Av Tin - 29 december 2008 20:39



Jag tror det blir här vi firar nyårsafton.

Flera mil till närmsta granne. Här kan både vi och hundarna njuta av långa promenader i snön.

Då kvällen kommer tänder vi en brasa och njuter av tystnaden och knastret från den öppna spisen. Hundarna ligger lugnt och sover på var sin fäll medan vi äter en underbar nyårsmiddag...........men var finns denna underbara tystnad och hur ska jag hinna dit när jag jobbar till sex? Det verkar vara väldigt långt dit.....................

........Jag får nog komma på en annan lösning. 


Av Tin - 29 december 2008 16:21


Kanske att whiskyn gjorde sitt i går kväll. Visst känns det lite killigt i halsen men jag är inte förkyld....än. Har jobbat i dag och där var det flera som var förkylda! Gamla "glömmer" att hålla för mun och näsa när de hostar och nyser så jag har fått några rejäla duschar i dag.

Blir jag inte förkyld nu så blir jag det aldrig!!


Nu ska jag se vad jag kan trolla fram i matväg och sedan blir det väl att åka till ett lugnt ställe och gå med hundarna.

Läste i tidningen i dag om hur man kan mildra plågan för hundarna under nyår. "Rasta hunden ordentligt tidigare på dagen" stog det. Alltså på nyårsafton när det är lugnt och tyst. Tyst????????? När???????? Här är det redan firandet i full gång i dagarna....förlåt, veckorna många, många.

Ovido - Quiz & Flashcards