Alla inlägg den 30 december 2008

Av Tin - 30 december 2008 12:11


Vilket härligt väder! Alldeles vindstilla, frostigt och solen tittar fram i bland. Lisa och Harry har letat godbitar i trädgården (får passa på innan smällarna viner i luften) och på ett roligt sätt aktiverat sig.

Trötta och nöjda somnade de gott medan jag gjorde ett städryck.

I eftermiddag och kväll ska jag jobba och när jag kommer hem så är förhoppningsvis min "lille" son hemma igen.

Han har varit hos en kompis i Hultsfred och ska nu ta tåg och buss, hem igen. Det har varit hans första "utflykt" på egen hand och jag tror att han "hittar" hem. Nu är det bara att åka samma väg tillbaka fast i omvänd ordning. Det var mer oroligt när han skulle åka dit.

Men vad skönt det ska bli när han är hemma igen!

Nu ska jag förbereda mig för att gå till jobbet och jag hoppas det blir en lugn och bra kväll. Inte för lugn, för då bara sitter man och äter av alla chokladkartonger vi fått under julen. Men det är ingen risk! Kvällen brukar vara "späckad" med jobb.


Av Tin - 30 december 2008 09:41


Vilken skön frostig promenad nu på morgon. Alla som "intekanlåtablismällare" ligger och sover och det är enda gången under dagen som vi kan njuta av vår promenad.

Jag är tjatig, jag vet. Men just nu är detta ett väldans stort problem för oss och det gör att nyår är inget kul längre.

Jag har just nu inget roligt att skriva om så jag sätter punkt här.

Ovido - Quiz & Flashcards