Alla inlägg den 17 december 2008

Av Tin - 17 december 2008 21:36



Vår julklapp till alla våra ungdomar  (barn egentligen men de har blivit stora nu och en del av dem har "förökat sig") är en helkväll med bowling och en bit mat efteråt. Vi blir närmare bestämt 16 personer!

Bowlinghallen är bokad likaså restaurangen. Nu hoppas vi att alla är tävlingssugna för nu är det på fullaste allvar. Hualiga!!!! Det här blir inte lätt......för mig.


Mamma (alltså jag) kunde ju smygtränat innan, attans att jag inte tänkt på det! Det hade varit lite kul att klå dem allihopa men sanningen är att jag har ingen chans! Jag har liksom aldrig turen med mig i bowling. Fattar inte att det ska vara så svårt. Okey, de kommer att få många goa skratt när jag kör min uppvisning och vet ni vad! Det bjuder jag på.

Av Tin - 17 december 2008 17:01


När jag besöker ett arbetslag för att prata om värdegrund är det som att bestiga ett område med landminor. Mitt besök uppfattas ofta som "vad har vi nu gjort?"

Alla taggarna skjuter ut färdiga att spetsa mig om det vill sig riktigt illa.

Men jag är avväpnad, lugn och sansad, för mitt uppdrag är att lyfta värdegrundsfrågor och att vi tillsammans kan reflektera över dem. Inga påhopp från min sida eller tillrättavisa någon. Jag väcker tankar! eller att se saker och ting på ett annorlunda sätt.

Efter ett tag slappnar gruppen av och vi har ett mycket bra samtal. Givetvis kan jag inte låta bli att gå till ytterligheter för att väcka tankar på ett djupare sätt.

Detta jobbet är verkligen en utmaning och det finns  en och annan som alltid tycker sig kunna och alltid gör allt rätt och har dessutom jobbat i många många år!!! så kom inte här.....

Förstår ni? Vilket härligt jobb jag har.

Jag brukar ställa frågan, vill du bli vårdad av dig själv?


Av Tin - 17 december 2008 09:14


God morgon alla ni!

En morgon som denna är det kanon att ha hundar. Vädret är grått, disigt och blött som vanligt men i dag spelar det ingen roll. Jag går där och pratar med mig själv och förbereder mig för mitt uppdrag i dag.

Efter nästan en timma i det här tråkiga vädret (som jag inte tänkt på) är jag hemma igen. Pigg av all frisk luft och väldigt sugen på kaffe.

Ha en riktig bra dag vad ni än ska göra!

Ovido - Quiz & Flashcards