Alla inlägg den 14 december 2008

Av Tin - 14 december 2008 21:40



 

Natti Natti!


Det är dags att knyta sig!


Vi hörs i morgon om du har lust, vill och kan.

Tänk inte på julklappsköp,  köttbullar eller

en massa andra "måsten"

utan koppla av och........

SOV GOTT!


Av Tin - 14 december 2008 17:06



Kan man tänka sig, till och med jag börjat köpa julklappar.

Men jag kan lova tomten att det inte blir några problem med julklappssäcken för den blir verkligen inte stor i år.

Äntligen har alla förstått här hemma  att julklappar är inte ALLT på julen.

Nä men, denna hysteri för att inte tala om denna ångerst att hitta "rätt" julklapp. Å vad skönt det känns i år att slippa detta!

Lite god mat, jag skrev lite för det behöver inte vara av alla de sorter, lagom räcker gott! Det låter som om jag bojkottar julen! Inte alls! Tvärt om! Jag ska njuta av den i år ;)


Tomten får nu tid över till annat och det blir han väl ändå glad över. Tror ja det!!!



Av Tin - 14 december 2008 10:36


 Är lite trött i dag och det är ju inte så konstigt så här dagen efter Lucia.

Det blev väldigt sent i natt eller tidigt nu på morgonen,vilket jag nu ska säga. Nja, vi satt här hemma, i lugn och ro med massor av kaffe (för att hålla oss vakna) och hade en egen lussevaka kan man säga.

Det blir ju så när ungdomarna är ute och roa sig och när jag sedan "fick" gå och lägga mig var det svårt att somna.

**************************************************
******************

Men en timmas morgonrunda med de fyrbenta gjorde att jag piggnade till och det var hur skönt som helst. Jag kände hur alla lussebullar jag åt i natt bara försvann och det var bra, då kan jag fylla på igen ;) Jag vill gå på fiket och dricka julkaffe och äta något riktigt smarrigt i dag.

Nä men! herregud! Vi ska ju tända det tredje ljuset i dag!

Så där ja, nu är det klart!

Till er som också har haft lussevaka "för att andra har haft lussevaka", vill jag säga, att det är absolut tillåtet att vila sig på soffan. Och till er "andra som har haft lussevaka" vill jag säga att det är ni som ska laga middag i dag till de som vilar ut på soffan. Glöm inte efterrätten!!!


Ha en riktigt skön söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards