Alla inlägg den 1 december 2008

Av Tin - 1 december 2008 22:30


 God natt alla mina vänner!

Det är en ny arbetsdag i morgon och ni...glöm inte att vara snälla mot varandra!

Det är en gåva att vara en snäll människa.

Är man snäll får man "snällheten" tillbaka och det är väl gott!

Men det är en konst att vara snäll så det är bara att sätta i gång att öva.

Vi behöver massor av snälla människor. Tro mig!


Av Tin - 1 december 2008 17:30


Den här dagen har gått alldeles för fort och nu är det redan kvällen. Min lediga vecka är absolut slut och i morgon är det arbetsdag. Kan undra vad som hänt när jag varit borta?

Förmodlingen är allt som vanligt.

Det är lite märkligt, för en del som är lediga får all information vad som händer och vet det mesta när de börjar jobba igen. Jag har funderat på om det finns en informationscentral att ringa till. Måste kolla om någon vet vart man ringer. Nu är jag inte så nyfiken av mig och så ska man ju vara ledig från jobbet, så det kan kvitta. ;)



Av Tin - 1 december 2008 15:55


Jag hoppas ni tar kameran med er ut i kväll när ni rastar hundar eller vädrar sambon eller er själva.


          Se min utmaning

          den 30 november


Har grannen många ljusslingor i sin trädgård. Eller vem vet! Du kanske är "värsta grannen" själv. Det är kanske någon som har något ovanligt vackert i sin trädgård. Allt räknas! Kom igen nu!!! Lite kul så här innan jul, måste vi ha här på bloggen!!!


Glöm inte tala om för mig att du satt in en bild på din blogg!

Av Tin - 1 december 2008 09:29


Första dagen i December månad. Tittar jag ut, ser det ut som en tidig vårdag. Det är milt och trots att solen stack fram en liten stund, ser det ut att bli regn.

Nu börjar "nedräkningen" till jul och stressen ökar men inte här. Jag har lovat mig själv att ta det lugnt. Varför ska man stressa efter att hitta de bästa julklapparna, baka de godaste julkakorna, putsa silver (det har jag ju inget ha ha ), göra hemlagad julmat, bona golv och städa i alla vråna. Sedan ska man sitta där på julaftonskväll utsliten som den suraste skurtrasa och vem vill det? Snarare, vem tackar en för det? Nej, här ska taggas ner och det rejält. Jag kan lova att det blir jul i alla fall!


Ovido - Quiz & Flashcards