Alla inlägg den 26 december 2008

Av Tin - 26 december 2008 16:28


Sitter här och kopplar av med cider och pepparkakor med äldelost. Jag har under eftermiddagen kört en sådan jaga dammråttor i huset grej och jag tror att jag fångat dem allesamman. Jag vet att det är helg men det hjälps inte, jag vill ha rent omkring mig. Hade min farmor levat hade hon fått spelet. Städning på en helgdag var absolut förbjudet. Mina helger som barn förknippar jag med extra god middag med efterrätt och så kyrkomusik.

Men nu är städningen klar och jag kan ägna mig åt något annat kul i morgon som att ge sig ut på REAN!!!....och trängas.

Hur många pepparkakor har jag ätit nu?....a...jag tar en till.......så himla gott!!!

okey, vad var jag? Jo, ut på stan i morgon. Ja men det kan väl vara lite kul och så får Lisa och Harry följa med och gå en stadsrunda. Kan fundera på om de skjuter med smällare där också? Det kanske kan bli en lång och skön runda för Lisa.


Av Tin - 26 december 2008 09:38

God morgon!

Minusgrader, lite, lite vitt på marken och solen skiner i dag. det ser ut att bli en fin Annandag Jul.

Ena sonen har packat och ska snart åka med tåget till en kompis. Det är första, ensamma resan så det är lite pirrigt och jag har tjatat, har du nu allt med dig? pengar? biljetter? mobil?

Två ungdomar var inte ute så väldigt sent men ligger fortfarande och sover. Den sista "ungdomen" kom hem halv fem....!!! Hon kommer nog att sova ett bra tag till.

Frukosten lär nog åka in och ut några gånger om de nu är sugna på mat när de stiger upp....kan vara tveksamt.

Ett barnbarn har också sovit här i natt och det är ju väldigt lugnt. Hon har sovit så gott hela natten efter att jag berättat en julsaga.

Små barn, små bekymmer. Stora barn....bekymrar man sig ofta för i onödan!



Ovido - Quiz & Flashcards