Alla inlägg den 15 december 2008

Av Tin - 15 december 2008 23:48


Nu kommer ängeln med sömnpulver igen. Tack det räcker!

Jag tror jag kommer att somna direkt när jag lägger ner huvudet på kudden.

Vad gör jag i morgon?

Sovmorgon! Aaa, vad härligt, till si så där 8. Då vill nog vovvarna gå ut.

Sedan blir det en spännande eftermiddag! Jag vet inte riktigt vad som kommer att ske men om detta berätta jag mer i morgon. Oj då, det är som vanligt! Jag blir sist i säng i kväll igen! Okey, då ska jag väl släcka ner här.

SOV SÅ GOTT!!!

Av Tin - 15 december 2008 19:07


Nötter och mandel hör julen till men inte här. Här är man allergisk mot detta.

Ägg likaså och i alla de där goda julkakorna är det alltid ägg, nötter och mandel. Jag älskar att baka de här goda kakorna men hur kul är det att få äta upp allt själv och att kläderna växer i från mig! Eller om det är jag som växer.... skitsamma!

Lite tråkigt är det för det hör liksom julen till att tillverka lite gotter, men som sagt, jag har lagt ner den verksamheten men jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk på allt gott ni bakar. Tänk att inte behöva tänka på vilka ingredienser man använder....lyckliga ni!

Av Tin - 15 december 2008 14:21


Jag har haft möte med mina

instruktörskollegor.

Att träffa dessa underbara människor är något jag alltid ser fram emot. Vi avslutade mötet med att äta en Jultallrik på

Café Greven i 1700-tals miljö.

Det gamla träbordet hade ingen duk utan levande ljus, frukt, potatis och färska rödbetor. En slinga av murgröna hade lagts konstnärligt runt frukten.

Det bjöds på älgköttbullar, vildsvinskorv, olika patéer och mycket annat lustigt och kanske olustigt att äta. Det var verkligen annorlunda, men gott ändå, nja, en del var så där gott. Julmusten var i alla fall som vanligt!

Det nybakade brödet, det var en riktig höjdare! Mums!




Ovido - Quiz & Flashcards