Alla inlägg den 6 december 2008

Av Tin - 6 december 2008 20:18


Nu har vi alla här lekt mörkerkurragömma. Hela huset släcks ner och enda ljuset är det som skiner in genom fönstret från gatlampor utifrån. Barnbarnen älskar denna lek som går ut på att en person står i köket och räkna till 40. Man kan ställa sig tryckt mot en vägg utan att synas eller bakom en gardin. Det är lite läskigt att leta i mörkret då man med handen får känna under bord och bänkar för du ser inte riktigt om det är någon där.

Man får ha hjälpmedel och det är....hundarna. De gillar denna spännande lek. Matte hittar de alltid först naturligtvis, suck! Det är ju fuskigt! Men den som ger sig in i leken får leken tåla...


Av Tin - 6 december 2008 17:29

Vilken tur att vi har en massa ljus att tända och kan skapa lite mystämning med dem. Ute regnar det oavbrutet och är hur otrevligt som helst. Trist och grått har det varit hela dagen men nu är det mörkt så vi slipper se eländet!

Här inne är det varmt och skönt och god mat väntas. Sedan blir det mys i TV-soffan för vi måste ju se vem som blir stjärnan på is.

Ha en bra lördagkväll vad ni än ska göra!

Av Tin - 6 december 2008 10:10


KRAM och ett stort

GRATTIS!

H

på din födelsedag


Vi kommer snart!

Av Tin - 6 december 2008 09:39


Sov morgon till halv nio, de ni!! Det var inte illa för att vara mig.

Nu är jag en person som tycker om att gå upp i "rimlig" tid och inte sova bort min lediga dag.

Det tycks alla andra människor göra för jag mötte inte en enda under morgonpromenaden med hundarna. Det var bara några retfulla katter som var ute på egen hand. De skulle väl till någon julmarknad eller nåt sånt.

Men Lisa (ena hunden) skrämde iväg dem så nu sitter de säkert livrädda på sin trappa och vill in. Snälla, ni kan väl gå upp från sängvärmen och släppa in dem.


Ska åka och gratta H som fyller år i dag och sedan ta "de små" med mig hem. Barnbarnen ska sova här i natt!

De förväntar sig alltid att vi ska hitta på en massa kul och det är klart att vi ska.

Får väl göra mig lite "snygg" så jag kan möta folk i dag utan att skrämma ihäl dem (fniss)!

Ovido - Quiz & Flashcards