Alla inlägg den 5 december 2008

Av Tin - 5 december 2008 22:50


Gick rätt personer till final och Globen?

Vem blir vinnaren i Idol 2008?


Ingen klocka ringer i morgon! :)  Måste bara tala om för hundarna att det är sovmorgon. De har inte alltid så bra koll på det.





Av Tin - 5 december 2008 18:43


En ledig helg framför mig, härligt! Jag har jobbat så många helger genom åren så när den "lediga" kommer känns det riktigt bra.

En kvinna frågade mig i dag om lutfisken var klar. I dag blir det Biff Lindström till middag, svarade jag.

Men är det inte julafton i dag, undrar hon (ser väldigt förvånad ut).

I dag är det den 5 december, svarade jag.

Förstår ni, för en del är det snart julafton t.o.m redan idag och jag tycker att till den dagen, är det långt kvar.

Det känns inte så "juligt" än.

Har du gjort julsenap än, undrar hon vidare.

Några olika sortes sill brukade jag alltid göra, fortsätter hon. Åå!, vad julkakor jag bakade. Pepparkakor, flera hundra och klenetter och...

Sylta gjorde mor alltid och så....

Det var förr det tänker jag. Nu köper man det mesta även jättejobbet med att baka pepparkakor har jag skippat. De köpta duger gott. Jag köper mer än gärna hur många burkar som helst bara jag slipper stå med pepparkaksdeg som aldrig ta slut.

Det är faktiskt ganska skönt att slippa alla de här kraven på att visa sig duktig till jul.

Vet ni vad? Jag tror att det blir jul i alla fall.






Av Tin - 5 december 2008 05:55


God morgon!

Är uppe lite extra tidigt för att Harry behövde gå ut,

men det är veckans sista arbetsdag så det känns alldeles utmärkt.

Fläskfilén är framtagen ur frysen och vinet ligger på kylning. Det gäller att ha framförhållning.

I dag har jag en "kort dag" och det känns bra, så här på en fredag.

Nu ska jag snart åka till jobbet och önskar er alla en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards