Alla inlägg den 4 december 2008

Av Tin - 4 december 2008 22:51


Jag har fått en utmärkelse av:

www.singo.bloggagratis.se


           Motiveringen lyder...


Du har många fina småberättelser

                          och

                     Visa ord!


Tack snälla, vad glad jag blev!  

Det är roligt att kunna glädja någon med vad jag skriver.

Många kramar från mig!





Av Tin - 4 december 2008 20:08

Underbara fredag i morgon och jag arbetar. Jag ska stanna till vid "Möllans" tidigt på morgonen och köpa goda frallor till förmiddags-

kaffet. Duka lite extra fint i personalrummet och tända ljus som vi behöver i dessa mörka dagar.

Jag jobbar för arbetsglädje och då kan nybakade frallor vara en god idé!

Av Tin - 4 december 2008 19:42


God morgon sa jag med ett stort leende i dag när jag klev in på jobbet. Det bästa är att börja med sig själv och visa att jag tycker att det är roligt att jobba.

Smitta det av sig? Absolut!

Jag fick leenden tillbaka så än är det inte alldeles kört! Vilket jag blev glad för.

Jag visar också att jag inte accepterar att det pratas över huvudet på vårdtagaren om alla möjliga personalproblem.

- Vi kan ta det sedan, säger jag bara, i personalrummet.

Jag brukar säga, ta av dig dina skor och ställ dig bredvid dig själv och med kritiska ögon studera dig själv.

Hur är jag? Vad säger jag? Hur säger jag det? Vilket kroppspråk har jag?

När det gäller arbetsgruppen, är JAG mina arbetskamraters arbetsmiljö!

Skulle jag vilja ha mig själv som arbetskamrat?

Ovido - Quiz & Flashcards