Alla inlägg den 2 december 2008

Av Tin - 2 december 2008 17:39



Snö vill jag ha! Ja men tänk, vad ljust och fint det skulle bli!

Då kanske jag hade blivit lite piggare!

Nu pratar jag inte om meterhöga drivor utan ett par decimeter bara.

Det vore väl härligt!

Ja, inte på vägarna naturligtvis!

De ska vara torra och snöfria. Jag vill inte köra omkring och sladda på vägen. Det tycker jag är obehagligt!

Vad mycket man kan göra med snö. Bygga fina snölycktor att tända på kvällen eller varför inte göra änglar i orörd snö. Det vet ni väl hur det går till. Lägga sig platt på rygg och dra armar och ben i sidled och försiktigt ställa sig upp, utan att förstöra änglen vi gjort. Vackert!

Det är härligt att få vara lite barnslig i snön. Det får alla vara.

Eller varför inte snöbollskrig!!! Tio man på varje lag.

Vem vill vara på mitt lag?

Trodde väl det, jag har ju värsta snökanonen!!!!

Av Tin - 2 december 2008 16:33


Är i stort behov av att piggas upp!

Men hur?

Jag är bara såååå trött! Denna dagen har varit mörk och trist och hur trött blir man inte av det?

Jobbet var som vanligt efter en veckas ledighet. Inte ens där hade det hänt något roligt som kunde pigga upp. Ja, man kan inte alltid ligga på topp och tycka att allt är jättekul, jättemysigt och härligt. I bland kommer dagar när man inte når dit och det är inget konstigt med det utan helt normalt.

Hoppas på en piggare dag i morgon!

Ovido - Quiz & Flashcards