Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Luciasången uteblev

Av Tin - 13 december 2008 09:58



När kommer de? tänkte jag när jag vaknade.

Jag lyssnade efter ljud från köket.

Men inget skrammel med porslin, inget fnitter. Jag sniffade i luften men kände ingen kaffedoft.  Det var alldeles tyst...en morgon som alla andra.

Då gick jag upp som vanligt för att gå ut med hundarna och väl tillbaka igen, brygga mitt eget kaffe.

Är det någon som har lite julinspiration över?

Jag tar tacksamt emot allt för jag behöver massor. Får väl ta en liten runda till stan idag och hoppas att all "julighet" där med alla ljus, tomtar, toft av brända mandlar och allt vad det nu kan vara, gör att jag kommer i julstämning.

Det är inte så många julklappar jag ska köpa men jag måste ju börja någon gång.

Kan det vara det gråa och trista vädret som gör att man inte är på topp?





 
 
Singo

Singo

13 december 2008 17:08

Vädret är alltid tacksamt att skylla på! Det funkar alltid. Har du förresten hört när solen kommer tillbaka? Man bara undrar...

http://singo.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

13 december 2008 17:30

Till Singo:
Kanske i morgon eller nästa dag eller...
jag väntar och väntar... Några minusgrader och solsken hade varit gott :)

http://tins.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

13 december 2008 19:01

Får väl tro o. hoppas att snön kommer till Karlskrona snart och sprider lite julstämning även där.Här är iaf liiite snö, och det räcker ju för att få lite stämning. Ha det gott. kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

14 december 2008 10:50

Ville bara säga Godmorgon och önska dig *atjoo* (förlåt-är förkyld..)en trevlig 3:e Advent, ha det gott. kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards