Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Är det inte julafton i dag?!!!

Av Tin - 5 december 2008 18:43


En ledig helg framför mig, härligt! Jag har jobbat så många helger genom åren så när den "lediga" kommer känns det riktigt bra.

En kvinna frågade mig i dag om lutfisken var klar. I dag blir det Biff Lindström till middag, svarade jag.

Men är det inte julafton i dag, undrar hon (ser väldigt förvånad ut).

I dag är det den 5 december, svarade jag.

Förstår ni, för en del är det snart julafton t.o.m redan idag och jag tycker att till den dagen, är det långt kvar.

Det känns inte så "juligt" än.

Har du gjort julsenap än, undrar hon vidare.

Några olika sortes sill brukade jag alltid göra, fortsätter hon. Åå!, vad julkakor jag bakade. Pepparkakor, flera hundra och klenetter och...

Sylta gjorde mor alltid och så....

Det var förr det tänker jag. Nu köper man det mesta även jättejobbet med att baka pepparkakor har jag skippat. De köpta duger gott. Jag köper mer än gärna hur många burkar som helst bara jag slipper stå med pepparkaksdeg som aldrig ta slut.

Det är faktiskt ganska skönt att slippa alla de här kraven på att visa sig duktig till jul.

Vet ni vad? Jag tror att det blir jul i alla fall.






 
 
sari h

sari h

6 december 2008 06:11

D var n härlig knorr du fick till d med bilden nedanför julgrisar-bilden... för d får n o tänka till... d e ju faktiskt levande varelser vi äter... oftast utan att tänka oss för... när d se görs om till gulliga små varelser tar d emot ännu mera...

http://sarispysselblogg.bloggagratis.se

 
Singo fnissar...

Singo fnissar...

6 december 2008 07:50

Gillar bilderna! (Skratt!)

Ibland var det bättre förr...
Ibland inte!

Barnen vill baka pepparkakor, men det är mest för degen är så god. Funderar på att bara köpa en färdig deg och låta dem äta tills de får ont i magen! Kan man göra så?!

http://singo.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

6 december 2008 10:57

Till Singo:
Köpa pepparkaksdeg är perfekt. Sedan blir ju inte de pepparkakorna så goda men det luktar lika gott när man gräddar dem.
Ont i magen...Ja (Ja på skånska) det går ju över och så är det ett år till nästa gång så..

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards